Jump to content
Annons

Är jag helt ute & cyklar?


KillwithSkill

Recommended Posts

Så ska det låta från igår. 27:00 minuter in så kör Jakob Samuel igång GnR's gamla slagdänga Sweet child O'mine...

http://svtplay.se/t/102966/sa_ska_det_lata (del 9 av 12)

Jag tycker att han gör det skitbra. Men fått folk emot mig som säger att det är surt?!

Är jag helt förvriden i hjärnsubstansen? Visst lite snett på nåt ställe. Men absolut inte surt a la Hellström... 😲

Eller var det ölen igår som sa nåt annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

får inte fram det när jag klickar på länken, men det är antagligen mitt bredband som är nedsegat just nu (av förklarliga skäl men..)

men musikerna i så ska det låta är väl otroligt säkra normalt.....

rolleyes.gif

Edit :

fick precis upp sidan nu

lyssnar..

kanske kommer in litet snett med nån ton i början om man lyssnar noga men jag vet inte.

jag tycker han gör en bra insats.

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Så ska det låta från igår. 27:00 minuter in så kör Jakob Samuel igång GnR's gamla slagdänga Sweet child O'mine...

http://svtplay.se/t/102966/sa_ska_det_lata (del 9 av 12)

Jag tycker att han gör det skitbra. Men fått folk emot mig som säger att det är surt?!

Är jag helt förvriden i hjärnsubstansen? Visst lite snett på nåt ställe. Men absolut inte surt a la Hellström... 😲

Eller var det ölen igår som sa nåt annat?

Jag tycker att han är sur. Men precis på gränsen till att jag inte skulle veta vad det var som jag inte tyckte om ifall du inte sagt något. Men det falska tycker jag helt klart går fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo nog var det lite surt, men hur många i världen kan matcha Axl liksom... Duktig är han som fan ändå Jakob och är verkligen i våran metalelit bland sångare. Vi har ju Nocturnal Rites-sångaren som har bra mycket mer klös och Jocke från Hardcore Superstar men annars vet jag inte. Bra låt hehe 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrev du verkligen det där, eller är ditt konto liksom kapat? 😄

Att du är manowarfan räknas nog som dagens överaskning!

Haha, fick mig att tänka på en undangömd tråd från 2007. 🙂

https://www.studio.se/index.php/topic/43006-nonsens-om-trummor/page__p__652788#entry652788

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker han sjunger bra på sweet child, någon enstaka ton som inte va helt hundra kanske men inget som gör nåt. Däremot har jag hört honom sjunga riktigt snett i radion en gång, men det var unplugged och tidigt på förmiddagen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrev du verkligen det där, eller är ditt konto liksom kapat? 😄

Att du är manowarfan räknas nog som dagens överaskning!

Klart jag är! Spelade sönder Hail to england ungefär samtidigt som srgt pepper.

Rhandy Rhoads är annars min husgud. Här i Crazy train med ozzy:

( Videon börjar vid 00:40 ). Han har sånt jäkla häng, ligger lite efter på anslaget i riffet. Och såna underbart snea övertonsskrik.

EDIT: En hemlighet ni inte visste om Joachime är att han vill vara Joey Demaio!

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut en grym sångare, men tycker han har bättre omfång och teknik än vad han är tonsäker. Wailar oftast rätt surt också tycker jag. Men överlag förbannat duktig, och grym scenpersonlighet också (säga vad man vill om bandets låtmaterial, men de kan fan fylla en scen).

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar på att vissa av GnR's fans tycker att arrangemanget i programmet låter lite schlager och/eller dansbandigt, de riktigt inbitna fansen vill helst bara lyssna på originalet antar jag. Däremot tycker jag som de flesta andra i denna tråden att han sjunger riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

En konspirationsteori: Kan det inte vara så att de skriver upp typ en repertoar av vad de kan, och sedan formulerar producenterna frågor runt det? What a wonderful world i programmet var ju lite väl random, konstigt om hon kom på den från klar himmel?

Och sen tycker jag de får frågor som verkar passa aristernas nischar.

Link to comment
Dela på andra sajter

?

what??

wonderful world är ju en självklar låt...!!!

rolleyes.gif

Edit:

har alltid varit en av mina favvos-den och Don´t Cry for my Argentina.

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig gillat Jakob så värst. Har en gammal treasure land-skiva som han sjöng på, progressiv hårdrock. Tycker han har en jobbig ton, vilket han inte rår för 🙂 Men den funkar inte för mig. GNR-tolkningen kändes lite krystad, i början lät det inte så bra. Men han kom igång ja, helt okej får jag säga ändå.

Tycker det finns rätt många bättre sångare faktiskt, t.ex. manimals frontman:

..eller t.ex. Daniel Heiman (Lost Horizon, Heed). osv. Finns rätt många.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte inte att det där lät så bra alls. Hans röst påminner om en av Yngwie Malmsteens gamla sångare som jag inte heller gillade på den tiden. En kille med svart hår i hästsvans och vargfitte-skägg (någon mer insatt kanske vet och kan dra samma parallell 😄 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte inte att det där lät så bra alls. Hans röst påminner om en av Yngwie Malmsteens gamla sångare som jag inte heller gillade på den tiden. En kille med svart hår i hästsvans och vargfitte-skägg (någon mer insatt kanske vet och kan dra samma parallell 😄 )

Michael Vescera

Link to comment
Dela på andra sajter

En detalj ni kanske inte visste om Lax är att han är rätt lik Peter Steele. Även vid närmare granskning.

Med tanke på nämnde Peters historia i magasin som inte nödvändigtvis är musikorienterade, så vet jag inte om jag vill ställa följdfrågan - vad du menar med närmare granskning.

Ursäkta OT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, nog var det lite off, mest i början, men som helhet tycker jag att han gör det bra. Han fångar känslan fint.

Förutom det så var Stefan Gunnarssons version av Pride & Joy rätt ball. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...