Jump to content
Annons

Hur låter Blackstar HT-5


Shimmen

Recommended Posts

Funderar ganska starkt på att köpa en Blackstar HT-5 som många andra. Jag är däremot lite tveksam mot kanal 1. Vet inte om det bara är jag som har svårt att få ett bra ljud ur kanal 1, så därför skulle jag vilja starta en öppen debatt. Skriv vad ni vill om det. Vad tycker ni?

Jag söker ett rent ljud som med sänkt volym på gitarren är fint och klart, men om man drar upp volymen och spelar hårt, spricker den upp till ett lite crunchigt ljud. Någon som har lyckats med detta bra? Rock clean med andra ord!

//Simon

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det går ju om man vill kämpa lite ..kör stärkaren på Clean sen lägg på

http://www.jam.se/stranginstrument/effektpedalelgitarr/A34336/

Blackstar HT-BOOST men det blir dyrt lika bra att sattsa på en Fender beror ju på syftet med det hela ..

Beror ju på Om du även ska ha en lite mer multi stärkare??

Har en Ht-1R som rock stärkare kan inte påpeka att jag får det ultimata spräcket från den..har Blackstar HT-BOOST..Till det

Smaken får va delad här ..Säger bara Fender .. ultimat sound till spräck.

Finns säkert massor av stärkare som fixar detta..

Mvh/Hemmpe

Link to comment
Dela på andra sajter

om man har väldigt lite dist på stärkaren och drar ner volymen på gitarren och spelar löst på strängarna så borde det ju kunna bli rent ljud, och sedan öka volymen på gitarren och ta i mer för att få spräck.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick chansen att spela lite idag :rolleyes: Lyckades nog med det jag ville tror jag. Fast det som en fender inte har är ju den där kanal 2 🥰 Jag behöver min rock/metal dist 🙂

Förresten, det kom ut en HT-5R för ett par dagar sedan som är helrör och den har massor andra förbättringar. Kostar däremot lite mer. Ska nog testa den när den kommer till Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...