Jump to content
Annons

Logic får datorn att krasha


Kimpaj

Recommended Posts

Tjenare! Ny medlem på sidan för att hitta hjälp på ett problem som flugit på mig!

Gör det lite till av en historia då. Jag sitter vid datorn och ska starta logic stängde jag ner alla andra program för att spara Ram eftersom Superior Drummer och Amplitube 3 tillsammans tar en del minne.

Startar logic och rutan kommer upp ni vet där det laddar t.ex. Audiocore och typ Loop browser tror jag det står och fler grejer. iallafall, Sen när projektet laddas som i mitt fall är "New song" så fastnar det och projektet

öppnas aldrig?? Så jag får Tvångsavsluta logic så stängs det ner och så öppnar jag igen och så blir det samma sak bara att denna gång kan jag inte göra nånting och måste stänga av med knappen på datorn.

i vissa fall har det blivit så att "Tvångsavsluta" inte hjälpt första gången och så gjode jag tvångsavsluta igen och då fastna datorn,

Jag testade också att öppna ett annat projekt i min "Projekt mapp" men då fastna det istället precis när jag kom in i projekt.

Det vart även samma sak när jag öppnade Mainstage 2!?

Någon som har haft samma problem eller kan någon lösning på detta? det är sjukt irriterande eftersom jag ska spela in sång o bas med mitt band idag 🙁

Blir yttersglad av alla sorters hjälp för detta. Puss och hej /Kim

BTW! har sökt i sökmotorn också efter detta problem men hittade inget

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej

Det låter sjukt konstigt. Men jag har varit med om något liknade.

Första frågan: Har du några nedladdade pluggar? Oftast dom som sätter käppar i hjulet.

Ifall Ja så avinstallera dom och starta om datorn o försök.

Ett annat tips kan ju vara att pröva starta i 64-bitars. Vet inte om det fungerar men du kan ju testa.

Annars vet jag inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken vers av Logic? OSX? Dator? RAM? Audiofiler på extern hårddisk?

Släng Pref-filerna.

Reparera behörigheter

Gör gärna en FSCK

Ominstallera

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela på andra sajter

Logic 9 på en powermac? det måste väl vara intel-propp? Har det fungerat tidigare?

TECH SPECS enligt Apple:

Minimum requirements to install all applications

Mac computer with an Intel processor

1GB of RAM (2GB or more highly recommended)

Display with 1280-by-800 or higher resolution

Mac OS X v10.5.7 or later

QuickTime 7.6 or later

DVD drive for installation

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

det har funkat klockrent i ca ett halv år? jag testade öppna igen nyss och funka inte.

Slänga Pref filerna var e dom?

var är en - FSCK?

Jag e rätt ny på mac, och går Musikproduktion linje på gymnasiet så e inte så haj på allting

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken vers av Logic? OSX? Dator? RAM? Audiofiler på extern hårddisk?

Släng Pref-filerna.

Reparera behörigheter

Gör gärna en FSCK

Ominstallera

Ram 4gig, audiofiler på externhårdisk menar du då att jag har projektet och audiospåren i en externhårdisk? isåfall nej

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack som *** allihopa 😄 jag tror jag fått igång det för nu är jag äntligen inne i ett projekt och kan lyssna och allt så vi får se hur det går sen när jag ska spela in ikväll.

Det jag gjorde var att reparera skivbehörigheter och rensa på skrivbordet! Att man inte reparerade skivbehörigheterna från början (Stupid) Men tack alla att ni hjälpte mig

kul att detta forum stöttar och är seriöst. kommer verkligen hålla mig aktiv här 🙂 tack! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...