Jump to content
Annons

Lite problem med Digi002 och Axiom Pro


Simon Andersson

Recommended Posts

Har efter mycket om och men lyckats konvertera från M-Powered 8 till LE 8 pga hårdvarubyte (Nödvändigt Avid?).

Har precis installerat allt, tankat ner senaste drivrutinerna från resp hemsida osv.

Två problem:

1) Digi002'an funkar som den ska när jag spelar upp musiken i PT. När jag sen ska lyssna på iTunes, Spotify eller YouTube försvinner den från Systeminställningar - Ljud och dessutom gör så jag inte kan lyssna alls. Filen/streamningen jag vill lyssna på startar inte ens.

Men även när 002'an inte finns i Systeminställningar - Ljud kan jag fortfarande spela upp från PT...

2) Kopplat in Axiom Pro via USB. Surfat ihjäl mig efter info hur man får den att klaffa med PT men utan framgång. Har under Peripherals - MIDI Controllers valt:

Axiom Key (Type), Axiom In (Recieve from) och Axiom Out (Send to). Men inget händer. Den varken "mappar" eller ger något utslag när jag ska lira.

Hur ska jag göra?

Tacksam för hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Program > Verktygsprogram > Midi/Ljud > ställ in att internt ljud går ut via ljudkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...