Jump to content
Annons

Kanske Audix dynamiska? Eller är småkondingar bättre?


Recommended Posts

Ingen skillnad?

I så fall kan du glädja dig åt att det spelar ganska liten roll vilken mikrofon du väljer.

Hörde inte stor skillnad i lurarna som sagt. Men idag tog jag hem en Sennheiser E604, en sån här liten lämplig trummick med tillhörande fäste. Sen spelade jag in virvel, hängpuka o golvpuka med den, en SM57 och en Sennh E906. På virveln tyckte jag E906 var klart bäst, sen SM57, o E604 anings sämre. Samma på pukorna, ganska små skillnader där. Men eftersom jag har två SM57 finns det ingen anledning att köpa två E604 att använda live, de kostar 1195 kr styck på Börsen. Sen jag lussnat flera ggr på de tre satte jag min kvarvarande NT2-A vid golvpukan... Och nu jävlar Elof, nu hördes det skillnad. Ur monitorerna kom ett rappt fläsk hur j-a djupt som helst, skillnaden var helt ohygglig till det bättre. Fy fan gosse! Hade den utanför kanten ganska nära. Satte den sen över kaggen mitt emellan häng o golvpuka, 8-kopplad, blev en fet botten där med... Fan att jag bara har en, satte på oh CM3orna, då blev det en del stereo på pukorna trots bara en mick. Med Finalizerkompressor på det hela blev det så fett att man skulle gissa att det var en 32" golvpuka... Ojojojo! 😮 (sket knäck)

Så nu är jag tillbaka till vad jag tänkte först, jag vill ha kondingmickar på pukorna... Jag tror jag gillar en 700-kronors konding bättre än en lika dyr/snik dynamisk... Till pukor alltså. Det räcker ju att skaffa en till hängpukan så kör jag NT2-A på golvisen. fan, nu kom jag på att jag ju har en TLM102... Den borde duga till inspelning av hängpukan, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha, jag önskar jag också kunde komma på att jag hade en Neumann-mik liggandes bara sådär... 😆 även om det "snikis"-modellen... själv blir jag överlycklig när jag kommer på att jag glömt en öl i kylen.

Den borde väl tjäna dina syften alldeles utmärkt?

En nackdel med kondingar är ju att det tenderar bli lite mer läck i dem än med dynamiska. Men om du får till en bra setup så kan det nog bli jättebra!

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att thomanns ljudprover är fruktansvärt missvisande, speciellt mickarna tycker jag att de alltid får de att låta likadant. men det är bara jag.

Det har du nog rätt i. Jag tycker alla ljudprov är skitsvåra att göra sig en uppfattning av. Är det inte min egen röst, gitarr eller trummor säger inte ett prov så mycket. Får man testa två sångmickar A o B, som tex NT2-A mot TLM102 hör man skillnaden på ett par sekunder.

Nån som har nåt att säga om Studio Projekts C4, en äldre silverfärgad modell?

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag blir det nytt trumljudstest och lite änd-ringar i mikrofonin:

Kagge. EV N/D 868

Virvel: Sm57 + Shure Unidyne

Hängpuka: CM3

Golvpuka CM3

Overhead hihatsida: NT2-A

Overhead ridesida: TLM102

Nu jäklar! cool.gif

OH är ju halva ljudet, så jag laddar med mina bästa granater där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hmm.....är det "bra" med olika typer av mikrofoner som skall agera OH?

Ja säg det... Nu har jag bara dem att välja på. Två NT1 och en NT2 gick åt när jag köpte en Tascam channelstrip med bla toncorrection.

Sen i förrgår har det här problemet med vilka pukmickar som är helt försvunnit! laugh.gif Helt underbart! Jag har nämligen skådat ljuset och satsar stenhårt på Glyn Johns-metoden med fyra mickar, plus en femte i smyg under sejaren. Först blev jag så j-a impad av ljudet, men efter lite noggrant lyssnade så hörde jag tex att golvpuka nr 2 som är närmast sidmicken naturligtvis låter mycket mer än första golvpukan. hur jag än flyttar mikarna. Ett set med en golvpuka och bara en ride är säkert mycket enklare att få till alla nivåer på, det här blev en utmaning, Tjalle har även två olika rajdar o en crash på golvpuksidan. Cymbalerna lät först alldeles för mycket. Lösningen var att 8-koppla NT2an som jag har vid golvpukan. (Och nära väggen o en madrass) Jag riktade åttans utsläcking mot både den stora golvpukan och cymbalerna, sen fick jag balans. Fascinerande! Den andra OHn är lite enklare, men man får hålla på i några dar att rikta in den med. Med rätt eq och kompressor kommer jag att få ett bättre trumljud än vad som är möjligt på nåt annat vis med mina resurser.

De trumljudsklipp jag lagt ut förut har bara haft en golvpuka. När rätta trummisen var hit ställde han bara upp bägge golvpukorna som han brukade, ökade på med en till crasch. Och fan vad bra det där setet låter med en riktig trummis. jag kan inte slå ett vettigt slag på trummor...

Hade problem med virvelljudet, det "klippte" på ett mysko sätt, men det var nog att jag var alldeles för nära skinnen med SM57orna. Höll på i fyra timmar med att testa och spela in olika virvelmickar idag. Sennheiser E906, som jag tyvärr måste ha till gitarren är bäst, SM57 tvåa. En besvikelse var Sennheiser E604 som jag tagit hem en på prov. den hade dålig topp, och även ett bas-mummel-rumble-ljud som inte försvann ens när jag skar 12 db vid 50 hz.

Men nu behöver jag inte köpa några fler mickar, jag har ju konverterat till den rätta tron; Glyn Johns!

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Först blev jag så j-a impad av ljudet, men efter lite noggrant lyssnade så hörde jag tex att golvpuka nr 2 som är närmast sidmicken naturligtvis låter mycket mer än första golvpukan. hur jag än flyttar mikarna. Ett set med en golvpuka och bara en ride är säkert mycket enklare att få till alla nivåer på, det här blev en utmaning, Tjalle har även två olika rajdar o en crash på golvpuksidan.

Kul att du hittat en teknik som känns bra. Fast visst har du varit inne på det här både en och tåv gånger tidigare? 😉

Angående OH på ride- och golvpuksidan. Jag tycker inte du behöver vara så dogmatisk med placeringen. Placera den så att den plockar upp båda pukorna lika mycket. Justera sedan den andra OH-micken så att den håller samma avstånd till virveln.

Appropå att bästa virvelmicken går till gitarrstärkaren. Du vet att 906 bygger på klassikern MD409?

Under 60-talet tillverkade Sennheiser även mikrofoner åt Philips, Grundig, Luxor, Siemens etc. De paketerades tillsammans med rulbandspelare och på 70-talet även kassettbandspelare. Bland annat användes membranet till MD409. Ofta kallas den MD407 och betingar smått löjliga summor på ebay. Här i Sverige är vi mer modesta med prissättningen som tur är. Skaffade en Grundig för några år sedan för några hundralappar och lödde om den till balanserad signal (satt en trafo inuti).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du hittat en teknik som känns bra. Fast visst har du varit inne på det här både en och tåv gånger tidigare? 😉

Angående OH på ride- och golvpuksidan. Jag tycker inte du behöver vara så dogmatisk med placeringen. Placera den så att den plockar upp båda pukorna lika mycket. Justera sedan den andra OH-micken så att den håller samma avstånd till virveln.

Appropå att bästa virvelmicken går till gitarrstärkaren. Du vet att 906 bygger på klassikern MD409?

Under 60-talet tillverkade Sennheiser även mikrofoner åt Philips, Grundig, Luxor, Siemens etc. De paketerades tillsammans med rulbandspelare och på 70-talet även kassettbandspelare. Bland annat användes membranet till MD409. Ofta kallas den MD407 och betingar smått löjliga summor på ebay. Här i Sverige är vi mer modesta med prissättningen som tur är. Skaffade en Grundig för några år sedan för några hundralappar och lödde om den till balanserad signal (satt en trafo inuti).

Kul info. Det var ex ljudteknikern Gunnar Sihlins som föreslog och fixade min E906 till hemligt pris. Nånstans har jag hört att samma tekniker som konstruerade SM57 gjorde E906, om det nu är sant eller inte. Live kör jag lika gärna gitarren genom Redboxen så då kan den få sitta på virveln.

Att få bägge golvpukorna lika starka var ganska lätt. Först hade jag sidmicken framför golvpukorna och under cymbalerna. Det blev för starka cymbaler, dessutom en usel stereo. Det är bara en hängpuka och den hamnar snyggt till vänster i en rundpallare, sen kommer bägge golvpukorna ungf lika starkt, men på nästan samma ställe till höger i stereobilden. Det lät väldigt billigt. Det var därför jag inte villa ha två golvisar, på inspelningen lät de nästan lika. Rätta trummisen stämde alltihop på 10 minuter, sen hördes det bättre skillnad. Nu har jag micken ovanför sista storpukan och tack vare 8-kopplingen har jag lyckats få både volymbalansen och stereobilden rätt, första golvpukan ligger typ i mitten, de andra åt varsitt håll. Alla fyra cymbaler, två ride, två crash ligger på olika ställen, och låtar lagom starkt. Hittade en Glyn Johns demo på youtube, det var ett lika set med två golvpukor och två småmembranare som oh. Snubben avstod från att rundpalla sig runt alla pukorna, säkert blev det lika för honom som för mig i början, och det tyckte han var pinsamt.

Det händer otroligt mycket med ljudet bara man flyttar mickarna ett par cm, ruggigt intressant. Man får hur bred stereobild som helst om man vill. Nu har jag panorerat in sidmicken lite mer än den andra.

Baskaggen låter så jävla bra att jag knappt tror det är sant. Jag gjorde apropå det ett entimmes inspelningstest med mina två kaggemickar EV ND868 och AKGD112 på olika ställen inne i och framför kaggen. Man kan nog ha olika smak, men hör man de här samtidigt är det så övertydligt att ND868 spöar skiten ur AKGD112. I jämförelse låter 112an nästan som att skinnen är spräckta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sennheiser E906, som jag tyvärr måste ha till gitarren är bäst, SM57 tvåa.

Detta problem går ju att lösa genom att helt enkelt bara spela in lajn-signalen från gitarren, exempelvis genom att splitta signalen till både din porta och stärkaren genom en linebox. På så vis spelar du genom din stärkare (med alla uppenbara fördelar; spelkänsla och sustain/rundgång i guran etc) men spelar bara in lajnsignalen. Sen reampar du, dvs skickar ut lajnsignalen till stärkaren med rätt mik-uppsättning och spelar in den på nytt. Voila!

Så är jag tvungen att göra av det enkla skälet att min mikrofonuppsättning är av det modesta slaget. En stor fördel är att man får en andra chans att kolla ljudet, så man inte står där med alldeles för mycket dist eller reverb eller nått i slutändan.

Kul hursom att du hittat ditt sound och din teknik för truminspelning! Tycker själv att det är sjukt kul och utmanande att spela in trumset. 🙂

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta problem går ju att lösa genom att helt enkelt bara spela in lajn-signalen från gitarren, exempelvis genom att splitta signalen till både din porta och stärkaren genom en linebox. På så vis spelar du genom din stärkare (med alla uppenbara fördelar; spelkänsla och sustain/rundgång i guran etc) men spelar bara in lajnsignalen. Sen reampar du, dvs skickar ut lajnsignalen till stärkaren med rätt mik-uppsättning och spelar in den på nytt. Voila!

Så är jag tvungen att göra av det enkla skälet att min mikrofonuppsättning är av det modesta slaget. En stor fördel är att man får en andra chans att kolla ljudet, så man inte står där med alldeles för mycket dist eller reverb eller nått i slutändan.

Kul hursom att du hittat ditt sound och din teknik för truminspelning! Tycker själv att det är sjukt kul och utmanande att spela in trumset. 🙂

Nja... Med en linebox på kabeln händer det lite grann med signalen, kan bli lite brum också. Sen är det principen liksom, jag vill att det ska spelas in som det låter i samma sekund. Mycket omodernt, vrångt o bra!

Fast jag skulle kunna göra det i smyg utan att berätta det här sen. Har man mycket reverb på stärkaren och sen komprimerar, och tvärtystnar med gitarren här o där uppför sig reverbet sjövilt.

Men jag har fått SM57an och Unidynen att uppföra sig som folk oxå sen jag haft förstånd att hissa dem ett 6- 7 cm från virvelskinnen. Så får jag med lite närmicknings-krispigt från highhaten.

Men jag har en passiv grå DOD direct box från tidigaste 80-talet som i bokhyllan ligger och bidar sin tid som en gammal alligator i ett träsk. Så man vet aldrig som sagt. Skulle jag få reda på att Tom Fogerty gjort så en gång i "Golliwogs" skulle jag nog ändra mig snabbt!

Vad har du för linebox?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja... Med en linebox på kabeln händer det lite grann med signalen, kan bli lite brum också. Sen är det principen liksom, jag vill att det ska spelas in som det låter i samma sekund. Mycket omodernt, vrångt o bra!

Fast jag skulle kunna göra det i smyg utan att berätta det här sen. Har man mycket reverb på stärkaren och sen komprimerar, och tvärtystnar med gitarren här o där uppför sig reverbet sjövilt.

Men jag har fått SM57an och Unidynen att uppföra sig som folk oxå sen jag haft förstånd att hissa dem ett 6- 7 cm från virvelskinnen. Då får jag med lite närmicknings-krispigt från highhaten på köpet, lika lite grann av hängpukan.

Men jag har en passiv grå DOD direct box från tidigaste 80-talet som i bokhyllan ligger och bidar sin tid som en gammal alligator i ett träsk. Så man vet aldrig som sagt. Skulle jag få reda på att Tom Fogerty gjort så en gång i "Golliwogs" skulle jag nog ändra mig snabbt!

Vad har du för linebox?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till trumsoundet. 🙂

Har också kört Glyn John och både jag och trummisen tyckte att trummorna blev stora och fina. 😉

Höll dock inte på lika mycket som du, hehe.

Kul att Du är nöjd i alla fall och det skall bli spännande att höra en låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till trumsoundet. 🙂

Har också kört Glyn John och både jag och trummisen tyckte att trummorna blev stora och fina. 😉

Höll dock inte på lika mycket som du, hehe.

Kul att Du är nöjd i alla fall och det skall bli spännande att höra en låt.

Det svåra, som jag ser det, är att det lätt blir så att cymbalerna blir för skrälligt närmickade, och tvärtom blir pukorna för långt ifrån så det tappar botten. Men håller man på som fan så går det. Jag kapade till en ribba som är exakt 40 fot så jag slapp vika isär och ihop tumstocken varje gång jag skulle mäta avstånd från virveln till mickarna. En gång lyckades jag sätta dem så att även avståndet till kaggeklubban blev exakt samma. Men då hamnade jag lite för långt från golvpukorna. Lite får man medla...

I unga år lyssnade jag o brorsan mycket på en LP med ett band som hette Quatermass, de var en trio med Hammondorgel/piano (keyboardar och syntar fanns inte då) basist och trummis. Ruggigt bra platta. På nåt ställe var det ett trumsolo där han gick lös på många pukor, skulle inte förvåna mig om det var tre golvpukor och den sista var en svinstor, jävlar vilket sound i den där, man sket på sig som liten grabb. Skivomslaget var tecknat med flygande petrodaktyler, urtidsfåglar utan fjädrar. När jag lyssnar nu hur det låter får jag samma goa känsla. Och på den tiden kanske de körde med exakt samma inspelningsmetod. tongue.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja... Med en linebox på kabeln händer det lite grann med signalen, kan bli lite brum också. Sen är det principen liksom, jag vill att det ska spelas in som det låter i samma sekund. Mycket omodernt, vrångt o bra!

Fast jag skulle kunna göra det i smyg utan att berätta det här sen. Har man mycket reverb på stärkaren och sen komprimerar, och tvärtystnar med gitarren här o där uppför sig reverbet sjövilt.

Men jag har fått SM57an och Unidynen att uppföra sig som folk oxå sen jag haft förstånd att hissa dem ett 6- 7 cm från virvelskinnen. Så får jag med lite närmicknings-krispigt från highhaten.

Men jag har en passiv grå DOD direct box från tidigaste 80-talet som i bokhyllan ligger och bidar sin tid som en gammal alligator i ett träsk. Så man vet aldrig som sagt. Skulle jag få reda på att Tom Fogerty gjort så en gång i "Golliwogs" skulle jag nog ändra mig snabbt!

Vad har du för linebox?

Om det händer nått med signalen med en linebox så skulle jag nog byta linebox...? Förfelar ju lite syftet liksom (om man nu inte vill ha nått som färgar ljudet snyggt förstås). Borde väl inte vara så svårt att hitta nått som låter hyfsat trasparent...? Ev brum blir du väl lätt av med genom att lyfta jorden (nästan alla lineboxar har en knapp för det).

Själv har jag ingen linebox. Jag har bara kopplat genom ljudkortet och routat ut till stärkaren för medhörning. Ut genom samma utgång när jag reampar. Nackdel med detta är att man riskerar impedansproblem (men det låter ju aif exakt likadant som när man spelade). Fördelen är, tja, hade inga pengar till en linebox helt enkelt. Ska ta och tjacka närsomhelst dock för att slippa riskera impedansproblem och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att det funkar bra!

Hur många spår kan du spela in samtidigt i digitalportan? (Jag tror att jag läst det i någon halvgammal tråd förut, men var?...)

Får du ihop så att du kan spela in ett helt band samtidigt?

Jag har beställt en e906:a jag också, men jag har primärt tänkt använda den till att micka upp gitarrcombon live, jag hatar mickstativ på golvet...

Men den ska nog testas på virvel också!

Trevlig fredagskväll,

Johan

Redigerat av djbolton
Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Hmm.....är det "bra" med olika typer av mikrofoner som skall agera OH?

Låter trumsetet likadant vid golvpukan som över hihat och virvel?

Nej. Välj en djupare och fetare mick på golvpukesidan till exempel.

I en AB setup fungerar det bra, inte lika kul när det är XY / blumlein.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är åtta spår samtidigt. Fyra kanaler är XLR in med 48 volt. De andra fyra är bara tele in. Men två av dessa "in" kör jag min yttre stereopreamp på, via spdif. En kanal kör jag baskaggen dynamiskt på, har testat att det tom låter bättre på tekeingången som är lite mer dämpad. Den sista kanalen kör jag lajnad bas på, sä det funkar kanon.

Får jag bara till trummorna så bvra det går ska vi spela in bandet, 5 spår till trummor, en gitarr och en bas. Tack vare Glyn Johnsmetoden blir det tom en sångkanal över, så jag ska testa sjunga samtidigt som vi spelar, med en Beta58 inne i en mickscreen. Gitarrstärkaren har jag i köket och står i dörröppningen o spelar, så gitarrläck in i trummorna slipper vi nog till 98,13 %. Basen spelar vi enbart line och lyssnar i lurar allihop.

Man kan göra det här live också, man kopplar bara master ut med reglarna på portan till PAt som på en livemixer, medhörning får jag från två aux send. Det går att lägga reverb till PAt då med, som inte kommer med på inspelningen. Jag tycker den här digitalportan är det bästa som hänt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter trumsetet likadant vid golvpukan som över hihat och virvel?

Nej. Välj en djupare och fetare mick på golvpukesidan till exempel.

I en AB setup fungerar det bra, inte lika kul när det är XY / blumlein.

Måste det låta lika? Nej, jag tycker det är tvärtom. När jag spelade in ak gitarr i stereo har jag haft två nt1, två nt2 och två cm3, men har tyckt det låter trevligare med två olika mickar än ett par.

Jag trixar vidare med Glyn Johnsmetoden nu, frun jobbar så jag kan slå som besatt. Jag har bytt plats på TLM102 och NT2-A fram o tillbaka, men jag tycker det låter bäst med TLM102 som topp-oh. Nu har jag NT2an i omniläge, det ger ett finare klir på cymbalerna. Har fått till stereon ännu bättre nu, det blir så jäkla fläskigt. Mycket, mycket bättre än när jag använt samma mickar plus fler förut.

Nu jiddrar jag med virvelmickarna som mest, vad är det optimala sättet att ha två SM57 över och under?

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Måste det låta lika? Nej, jag tycker det är tvärtom. När jag spelade in ak gitarr i stereo har jag haft två nt1, två nt2 och två cm3, men har tyckt det låter trevligare med två olika mickar än ett par.

Jag trixar vidare med Glyn Johnsmetoden nu, frun jobbar så jag kan slå som besatt. Jag har bytt plats på TLM102 och NT2-A fram o tillbaka, men jag tycker det låter bäst med TLM102 som topp-oh. Nu har jag NT2an i omniläge, det ger ett finare klir på cymbalerna. Har fått till stereon ännu bättre nu, det blir så jäkla fläskigt. Mycket, mycket bättre än när jag använt samma mickar plus fler förut.

Nu jiddrar jag med virvelmickarna som mest, vad är det optimala sättet att ha två SM57 över och under?

Jag tycker 57an är ganska instängd i sitt sound.

Något som brukar öppna upp virvelljud är att inte micka så nära.

En annan grej kan också vara att köra mer eller mindre vågrätt pekandes ut över överskinnet.

Undermick brukar vara mer som "shell-mic", dvs en bit ifrån pekandes mot själva trummans sida, eller lite längre ner mot undersargen.

Oftast nöjer jag mig med en övermick, gärna kondensator (414 och U89 är favoriter där). Diverse rumsmickar och en "mitt i kit mick" tar upp lagom med sejare.

Stäm rätt, slå jämnt. Ett vanligt misstag som kväver virveln är att spänna sejaren för hårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker 57an är ganska instängd i sitt sound.

Något som brukar öppna upp virvelljud är att inte micka så nära.

En annan grej kan också vara att köra mer eller mindre vågrätt pekandes ut över överskinnet.

Undermick brukar vara mer som "shell-mic", dvs en bit ifrån pekandes mot själva trummans sida, eller lite längre ner mot undersargen.

Oftast nöjer jag mig med en övermick, gärna kondensator (414 och U89 är favoriter där). Diverse rumsmickar och en "mitt i kit mick" tar upp lagom med sejare.

Stäm rätt, slå jämnt. Ett vanligt misstag som kväver virveln är att spänna sejaren för hårt.

Väldigt intressant... jag gillar inte heller SM57 riktigt. Tror du att en CM3 pallar ljudtrycket om jag sätter den ca 10 cm ovanför kanten på virveln?

Och eftersom jag ändå kostat på en egen mick o kanal till sejaren kan jag kanske sätta den annorlunda? Sejarljudet är ju inte så roligt alls, det gör i princip bara vad man kan göra när man spetsar övermicken vid typ 5, eller 6 khz.

Jag ska testa CM3orna jag har och sätta nr 2 med trumsargsfäste på baskaggens överkant (slagsidan) dä blir det en "mitt i setet" mick som jag kan peka in under virveln. Då får jag med lite av första golvpukan oxå som annars är den som är längst ifrån Glyn J OHna... Nu ska jag testa det! laugh.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt intressant... jag gillar inte heller SM57 riktigt. Tror du att en CM3 pallar ljudtrycket om jag sätter den ca 10 cm ovanför kanten på virveln?

Och eftersom jag ändå kostat på en egen mick o kanal till sejaren kan jag kanske sätta den annorlunda? Sejarljudet är ju inte så roligt alls, det gör i princip bara vad man kan göra när man spetsar övermicken vid typ 5, eller 6 khz.

Jag ska testa CM3orna jag har och sätta nr 2 med trumsargsfäste på baskaggens överkant (slagsidan) dä blir det en "mitt i setet" mick som jag kan peka in under virveln. Då får jag med lite av första golvpukan oxå som annars är den som är längst ifrån Glyn J OHna... Nu ska jag testa det! laugh.gif

Äsch, det blev inte bra alls, CM3 tål nog inte volymen riktigt, det låter lite som en när en felställd kompressor klipper av. Sorg i lägret. 🙁

Nu blir det test av E906 ovanför och SM57 under. Jag kan ev låna en till E906 till gitarren när det blir skarpt läge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...