Jump to content
Annons

Sångeffekt


Dersan P

Recommended Posts

Hej,

Jag är ute efter en sångeffekt, som jag kan lägga till i Cubase Essentials 5, som ger effekten som i Chers låt "Do you belive in..." som kom för ett par år sedan. Svårt att beskriva hur effekten är, för er som inte känner till låten, och jag har inte heller någon aning om vad denna effekt heter. Är det någon som kan hjälpa om både vad den heter, och om man kan få tag på en sådan någonstans?

Mvh/

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
sadomachine (oregistrerad)

Tja, nu är det väl mer än ett par ås sedan som Chers låt kom och förstörde popmusiken för all framtid verkar det som.

Allra helst skulle jag vilja säga att jag inte har en ening om vad du pratar om och hoppas att ingen annan på forumet heller talar om för dej vilket program du ska använda, men sån tur har jag såklart inte.

Ursäkta mej men jag är så evinnerligt trött på den effekten.

Kolla efter Antares Autotuner eller Melodyne så har du en början, sen finns det nog en massa nya tonkorrigeringspluggar som jag inte känner till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Autotune - med reglaget "Speed" satt på för hög inställning för ljudet den ska korrigera så att pluggen korrigerar för snabbt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Believe_%28Cher_song%29

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...