Jump to content
Annons

Optimala tangentbordet?


hankmoody

Recommended Posts

Sitter med min lilla thinkpad laptop å kass förvisso lära mig massa snabbkomandon,men om jag köper mig ett separat tangentbord ,vilket är det bästa enligt er. Märke,modell osv. Var inne på en fiiin Apple-store där de ju har tangentbord vilket de sa skulle funka till en PC... Stämmer detta och går det att fixa så man individuellt kan ordna sina egna kortkommandon?

Vet inte om detta var rätt avd, men what the hell...

Ha de

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Funkar det som en smäck eller e det massa insyällningar som krävs? Hittade ett härhttp://www.thomann.de/se/prod_bdb_AR_210965.html?image=0

Eller e de over the top? Kanske räcker med ett:Min länk

Eller vad är det optimala mediatangentbordet när det kommer till PC och enbart jobbar med protools? Nåt sånt,bara de är snabbtangenter när jobbar i PT:

Min länk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker med din förra tråd, följdfrågor behöver inte nya trådar.

Men visst funkar Apple-tangentbord med Windows - till en viss gräns. Command-tangenten blir Windows-tangenten osv.

För att nyttja tangentbordets alla knappar behövs en drivrutin. Ladda hem Boot Camp från Apple och packa upp/plocka ut drivrutinen för tangentbordet (dvs. installera inte hela Boot Camp eftersom du inte har en Mac)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite skit att Apple tagit bort det stora tangentbordet. Den med sifferknappar till höger. Där har jag alla transport-knappar. Start stop rec osv..

Och jag VET att tangentbordet, som nu är bara är 5 månader gammalt, köpte ju min Mac Pro i sep 2010. Och om några år så kommer tangentbordet säkert börja ge sig.

Och då vill man ju köpa nytt, ett likadant. Men då finns ju bara lilla, den utan sifferknapparna.

Största önskan vore ju ett i aluminium och Svarta knappar som har backlit, samma som på Macbook Pro! Slickt och snyggt!

vad finns det annars för bra alternativ tro? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stora med numpad finns ju visst, köpte ett senast förra veckan!😮

Jag har dock det gamla med tjocktangenterna, fungerar perfa för mig!

Och vad du än gör, har du pc, KÖP INTE MAC-PROTOOLS-TANGENTBORDET! Det är inte samma keycommands så de skulle inte funka för dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stora med numpad finns ju visst, köpte ett senast förra veckan!😮

Jag har dock det gamla med tjocktangenterna, fungerar perfa för mig!

Och vad du än gör, har du pc, KÖP INTE MAC-PROTOOLS-TANGENTBORDET! Det är inte samma keycommands så de skulle inte funka för dig!

AHA?! Åfasen. Jag var helt hundra på att dom tagit bort det ur AppleStore.

Gött, då behöver man inte oroa sig! Blir då att köpa ett par/tre stycken.

Tack för info 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...