Jump to content
Annons

PT 8 hänger sig...


Simon Andersson

Recommended Posts

Kör Pro Tools 8 M-Powered. DAW och pluggar är orginal givetvis.

Kör iMac 2.44 med 4 gig ram. Har ingen extern hårddisk, kör allt på samma (tyvärr).

Allt har alltid funkat klockrent. På senare dar har jag börjat fippla betydligt mer med effekter.

Problemet:

Höll på med ett projekt, typ 25 midispår och 2-3 audiospår (effekter och automationer på de flesta kanaler)... Plötsligt kom Apple-badbollen fram och snurrade, snurrade, snurrade... Händer inget och måste tvångsavsluta.

Drog igång ett nytt projekt från scratch, hann bara upp till max 8 midispår (enbart med ytterst lite effekter) och badbollen snurrar igen. Måste tvångsavsluta även denna gång.

Sätter igång första "stora" projektet igen och hinner inte mer än att markera något av spåren förrän det hännder IGEN. Tvångsavslutar.

Provar igen, samma sak. Hela tiden låser det sig och jag kan varken lägga till eller ta bort något.

Förstår att shit loads med effekter kan suga musten ur datorn, men när det händer med helt nya projekt känns märkligt...

Kan någon vänlig själ förklara hur jag ska göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan

Detta låter ytterst märkligt om du inte har ändrat något på datorn. Det jag kan tänka mig är att det är någon plugg som j-vlas med dig. Testa att flytta dpm-filerna som du använder i projektet en och en till en tillfällig mapp så PT inte laddar in dem och se om du hittar någon plugg som strular, i detta fall kan en uppdatering av pluggen behövas.

Antar du har senaste uppdateringen av PT 🙂

On inte detta hjälper så skulle jag ta kontakt med Avid support.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...