Jump to content
Annons

Ömsesidig blockering av inlägg?


oioioi

Recommended Posts

På senare tid har en hel del trådar som börjat med en enkel fråga spårat ur eftersom två andra medlemmar tjafsat in absurdum. Vore det tekniskt möjligt att ömsesidigt blockera två medlemmar för varandras inlägg?

Säg att A startar en tråd där han frågar om något. Sedan kommer ett svar från B och ett från C. B och C kastar sedan sig in i en lång diskussion med dussintals inlägg som A inte har det minsta intresse av att läsa.

Men om forumet då gick att ställa in så att B aldrig fick se C:s inlägg, och C aldrig fick se B:s inlägg vore allt lugnt, och A kunde då få vettiga svar på sin fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I sådana lägen är det ofta så, att B är ett ökänt forumtroll (det finns två sådana som härjar här, såvitt jag vet) som återkommer då och då till forumet under olika nick. B svarar i trådar och påstår en massa saker som är uppåt väggarna och angriper vedertagen fakta - och angriper ofta också personer. C reagerar och vägrar låta grova faktafel gå obemärkta förbi och sedan är karusellen igång...

Enda sättet att bli av med sådana forumtroll, är att använda Anmäl-knappen när man märker att det barkar loss. Om faktafel inte bestrids, så blir ju forumet till slut ett sammelsurium av felaktigheter och skitsnack - något som ingen har någon nytta eller glädje av, så vi kan vara glada att C inte ger upp.

Redigerat av Claes
  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att man bör visa ömsesidig hänsyn gentemot varandra.

Respekt och hänsyn.

Jag förstår inte varför man vill förstöra andra medlemmars trådar med att börja tjafsa osv.

Har man nånting man vill ta upp med en annan medlem så bör man ta det privat via PM.

Jag förstår din fråga men tror dock inte det möjligt, tyvärr.

Däremot föreslår jag att man rapporterar alla sådana inlägg som inte tillför tråden nånting

Vi tittar på alla anmälningar som kommer in och det kan ta ett tag innan vi går igenom just din anmälning - Men vi kommer titta på den.

Anmäl som sagt inlägg som är kränkande, uppkäftigt eller inlägg som inte alls tillför tråden nånting.

Link to comment
Dela på andra sajter

I sådana lägen är det ofta så, att B är ett ökänt forumtroll (det finns två sådana som härjar här, såvitt jag vet) som återkommer då och då till forumet under olika nick. B svarar i trådar och påstår en massa saker som är uppåt väggarna och angriper vedertagen fakta - och angriper ofta också personer. C reagerar och vägrar låta grova faktafel gå obemärkta förbi och sedan är karusellen igång...

Enda sättet att bli av med sådana forumtroll, är att använda Anmäl-knappen när man märker att det barkar loss. Om faktafel inte bestrids, så blir ju forumet till slut ett sammelsurium av felaktigheter och skitsnack - något som ingen har någon nytta eller glädje av, så vi kan vara glada att C inte ger upp.

+1

MVH C

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...