Jump to content
Annons

Mitt lilla betongrum


Jonterocks

Recommended Posts

Hej,

Jag har en tom betongvägg bakom mig när jag sitter och mixar eller liknande. Detta kan ju inte vara så himla bra med tanke på att rummet är så litet. Jag tänkte bygga en absorbent av stenull (70mm tjock och ca 40mm mellan vägg och absorbent). Bör jag ha den tjockare? Hur stor yta bör absorbenten täcka? Näst intill hela väggen eller bara så det täcker monitorerna ungefär? Stenullen är ju färdigkapad till ca 1000x600mm. Räcker det? Borde jag ha två? Ska jag sätta dem vertikalt eller horisontellt?

Rummet kommer att kompletteras med såkallade basfällor i 2-3 hörn. Tänkte också sätta något bakom mina monitorer.

Jag bifogar en bild på mitt lilla krypin.

mittrum.gif

Redigerat av Jonterocks
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Jag har en tom betongvägg bakom mig när jag sitter och mixar eller liknande. Detta kan ju inte vara så himla bra med tanke på att rummet är så litet. Jag tänkte bygga en absorbent av stenull (70mm tjock och ca 40mm mellan vägg och absorbent). Bör jag ha den tjockare? Hur stor yta bör absorbenten täcka? Näst intill hela väggen eller bara så det täcker monitorerna ungefär? Stenullen är ju färdigkapad till ca 1000x600mm. Räcker det? Borde jag ha två? Ska jag sätta dem vertikalt eller horisontellt?

Rummet kommer att kompletteras med såkallade basfällor i 2-3 hörn. Tänkte också sätta något bakom mina monitorer.

Jag bifogar en bild på mitt lilla krypin.

Om du inte mäter upp ditt rum så är det omöjligt att svara på frågan. Om du absolut inte kan mäta (av någon anledning) så kan du börja försöka göra detta så långt som möjligt:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=79915&view=findpost&p=1140039

Det finns hundratals trådar i ämnet och ett tiotal riktigt bra och lärorika. Hitta och läs dem. Här är en av dem:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=82353

EDIT:

PS. börja med att placera dig centrerat mot höger kortsida istället (förutsatt att det blir bättre givetvis, svårt att sia om när man inte vet allt om väggar och öppningar).

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...