Jump to content
Annons

Yo Plink här!


Plink

Recommended Posts

Hej, tänkte börja spela in lite. Sjunger och lirar ak. gitarr/ukulele samt fuskar i lite andra instrument. Är heelt ny i inspelningssammanhang men har surfat runt lite:

Har precis köpt från USA(men ej fått hem än, de kommer hem med en nyårsfirande bror)

1 M-audio fast track ultra usb(2)

1 Blue Baby bottle till sång (fick med en icicle, är den nåt att ha?)

1 Blue Bluebird till sång/instrument (fick dem skiitbilligt därav köpet av båda mickarna, de verkar ju ha väldigt olika karaktär också så tyckte det var kul)

Funderar också på ett par CM3or framförallt för att spela in akustiska instrument i stereo. Do or don´t?

Har sedan tidigare en Zoom H4 (och nu även en Zoom Q3HD)

I övrigt har jag ett schysst digitalpiano (som även har midi) lite olika effektpedaler och en hyfsad instrumentsamling.

Tänkte börja med reaper (har fuskat lite med audacity till H4an men vääldigt lite)

Tänkte köra på min bärbara (ev. med musikfilerna på extern hårddisk). Den har iallafall hyfsat snabb,ser inga svaga länkar i vare sig ram, processor eller HDD).

Mitt stora problem är snarast var jag ska hålla till (har tre småbarn)så tanken är väl snarast att ha allt supermobilt så man kan plocka fram grejerna när de somnat ellerta med bort. Vi bor ilgh centralt i Sthlm så jag är hänvisad till kök/vardagsrum/matsal. Funderar på akustiken. Vore ju grymt med något dämpande man lätt kan ta fram o plocka undan. Svårt det där.

Är det några självklara grejer jag missat? Sitter och surfar bordsmikrofonstativ,kablar, puffskydd och olika dämpningalternativ.

Its a jungle..... 🙂

/Chris

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...