Jump to content
Annons

Dumb Dan - 'Luv Hz'


Är det bra? 5 (bäst) 1 (sämst)  

19 röster

  1. 1. Är det bra? 5 (bäst) 1 (sämst)

    • 5
      9
    • 4
      8
    • 3
      1
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Luv Hz

ARTIST/GRUPP: Dumb Dan

GENRE: house

LÅTLÄNGD: preview 2:17

PRODUCENT: Dumb Dan

EV. MEDVERKANDE: Inko Perä, gitarr

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: preview 3.15

STATUS: skiss

LÅTLÄNK: borta

Allrajt, en till har det blivit - lite på samma tema som dom två senaste (Chicago och You Caught Me Smilin') jag postat.

Denna gång tvingade jag Inko att spela ett smörigt solo. 😛

Lite speciell är Luv Hz eftersom jag programmerat alla trummor i Cubase för första gången. Tidigare har jag jobbat mest med Redrum i Rewire.

Massor av vocoders (6 eller 7 st) också.

Nå, vad tycker ni? Alla synpunkter välkomna.

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack hörni, det var många fina omdömen! 😎

Ingen som vill gnälla på mixen?

Nu eller aldrig. 😉

edit: Jag tänkta sätta en sista mix imorgon nämligen.

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

God kvalité. Jag skulle kanske låta gitarren "komma in" i ljudbilden lite mer. kanske lite torrare? Är det lite diskantvasst ibland? Klappet tex? Jag har iofs skaffat nya lurar och inte vant mig vid ljudet så det kan vara det som stör. 😛

Annars är det proffsigt som vanligt. Kul med lite distade gitarrer. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni gillar!

Mats: Det är mest orange vocoder som jag modulerar med inspelade loopar - jag sitter helt enkelt och ylar "uggaugga-tju-ca-to-wah" i micken. 🙂

Finns även någon loop som jag gjort med reasons vocoder (den som hörs från start t ex med bara noise i carriern) och det jag sjunger ("your luv hz") är genom Steinbergs egen vocoder. Mycket vocoder blir det helt enkelt.

Inbromsningen gör jag med två instanser av Stopper (gratisplugg) som följde med studio för länge sedan. Sen är gitarren tokigt hårt autotunad också, och bitcrushad.

Egget: Kul att du gillar ylande guran! 😛 Lite vasst kanske, svårt att avgöra tycker jag.

Tack för att ni lyssnade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jävla bra! Denna har en given plats på nästa bland-partyskiva! För min del skulle den gärna kunna få dunka på i sju minuter, det här går inte att tröttna på 😏

Håller själv på med en houselåt för tillfället. Hoppas att den blir klar snart. Håll utkik här på demo-forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 5 månader senare...

Mm, stort grattis, måste vara kul att få sin musik pressad!

Det här känns ju som om lite äldre daft punk(bra) möter dr kucho(bra) ungefär i mina öron.. Synd att man missade work in progress-tråden här innan.. Ska bli kul att höra mer från dig!

/tek

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...