Jump to content
Annons

Potatisburk

Recommended Posts

http://www.thomann.de/se/the_tbone_iem_100800_mhz.htm

Hittade ett trevligt in ear-paket på Thomann som består utav en sändare, mottagare samt hörlurar. Då jag är helt ny på in ear blir jag lite osäker på vad "system" betyder. Är det kanske antalet mottagare man kan ha till samma enhet samtidigt? I så fall, varför skulle någon köpa det här? - http://www.thomann.de/se/the_tbone_iem_100_863_mhz.htm. Priset är detsamma, det som skiljer dem åt är antalet frekvenser och system.

Om det inte går att koppla in flera mottagare till samma enhet får ni gärna upplysa mig om det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Din sista länk fungerar inte, nåt blev fel.

Men generellt kan man säga att du kan använda hur många mottagare som helst till en sändare..

Konstigt... THE T.BONE IEM 100 - 863 MHZ heter alternativet iaf, för den som orkar googla.

Obegränsat? Vad betyder då system?

Tack för svaret!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men generellt kan man säga att du kan använda hur många mottagare som helst till en sändare..

För att förtydliga detta. Visst kan du använda flera mottagare MEN det förutsätter ju att ALLA sänder på samma frekvens, så är ni flera stycken som ska dela på In ear lyssningen så får ni samma mix.

Det finns sändare som kan jobba på 2 olika kanaler samtidigt (L-R olika frekvenser) och då kan du få olika lyssning på SAMMA sändare. Men givetvis kostar dom ju mer 🙂.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att förtydliga detta. Visst kan du använda flera mottagare MEN det förutsätter ju att ALLA sänder på samma frekvens, så är ni flera stycken som ska dela på In ear lyssningen så får ni samma mix.

Det finns sändare som kan jobba på 2 olika kanaler samtidigt (L-R olika frekvenser) och då kan du få olika lyssning på SAMMA sändare. Men givetvis kostar dom ju mer 🙂.

Man ska ju lyssna på varandra. 😉 Tack för förtydningen.

Men system, vad betyder det? Känner mig ganska säker nu och kommer antagligen köpa det i vilket fall, men ju mer man vet desto bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...