Jump to content
Annons

Soundcloud till "Låtar & Filer".


linuskarlsson

Recommended Posts

Anledning till att jag tar upp detta är att alla människor inte vill att andra ska kunna ha möjligheten att ladda ner låten. Detta kan bero på flera saker. En av dem kan vara att man planerar att släppa på låten på ett skivbolag, you name it. Orsakerna kan vara många. Därför skulle en lösning där man kunde välja mellan att ladda upp filen för nerladdning ELLER skriva in länken till låten som man själv laddat upp på sitt soundcloud-konto, vara väldigt bra. Man inte behöver länkas till någon annan sida, utan får spelaren automatiskt i sitt inlägg med en synlig vågform över låten. Då finns det även möjlighet att lägga kommentarer på en viss tidpunkt.

Tack för mig,

Linus

Redigerat av linuskarlsson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Det kan man kanske, men med program som Freecorder och liknande, kan man spela in det man lyssnar på, så alla som vill behålla låtarna som streamas, kan göra det oavsett om man har valt att det bara ska gå att streama eller inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är ju en fråga om kvalitet också. Om jag lägger upp en 192 kbps Mp3-fil som andra kan lyssna på så kan väl inte kvaliteten vara sådär jättebra om någon skulle få för sig att spela in. Eller?

EDIT: Vill bara lägga till att systemet som vi använder oss av nu på forumet är riktigt dåligt. Varför kan man inte ha en nerladdningslänk på samma sida som alla kommentarer hamnar på? Det är väldigt omständligt just nu!

Redigerat av linuskarlsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är ju en fråga om kvalitet också. Om jag lägger upp en 192 kbps Mp3-fil som andra kan lyssna på så kan väl inte kvaliteten vara sådär jättebra om någon skulle få för sig att spela in. Eller?

Med sådana program så blir det samma kvalitet som filen som spelas upp, eftersom inspelningen sker i datorn och inte genom ljudkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja sjävlklart, allt som spelas upp genom datorn kan ju samplas...det är ju inget nytt. Men det är ju ingen skillnad mot idag då man måste ladda ner låten för att höra den, vilket är jädrigt meckigt.

Ett Soundcloud alternativ skulle ju göra användarvänligheten enklare här på forumet, men rent personligen använder jag soundcloud för att lägga upp någorlunda färdiga alster så jag skulle inte vilja lägga upp halvfärdiga saker där för kritik.

Sen har du ju begränsat lagring utrymme om du inte kör betal tjänsten på soundcloud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...