Jump to content
Annons

Fler utgångar på M-Audio Projectmix


LejonLeo

Recommended Posts

Nu är jag gruvligt besviken. Förhoppningsvis bara felinformerad. Det är så att mina utgångar på M-Audio projectmix räcker inte till. (ett bra ljudkort/kontrollyta i övrigt, men när det gäller utgångar har de allt snålat något oförlåtligt. Bara två stycken par analoga, och då går ju ett par direkt bort till monitorerna, sålades bara ett enda stereopar att laborera med. Under all kritik.) För att utöka både min in- och utgångar skaffade jag ett Focusrite Octopre Dynamic Mk2. De 8 nya ingångarna dyker snällt och glatt upp i mitt ljudkortsfönster när jag dratt dem till Projectmixen via ADAT, men när jag däremot vill ha upp de 8 nya utgångarna via ADAT så syns bara en liten ruta där man ser om det är signal eller ej. Ingen fysiska kanaler dyker alltså upp i Projectmixens lilla mixerfönster. Vitsen var jag att kunna skicka signaler till olika apparater samtidigt som man spelar in den rena signalen.

Det går väl att råda bot på om man köper någon slags växel och sätter på det enda lediga analoga stereoparet som går ut från projectmixen,

men jag utgick faktiskt ifrån att man skulle kunna skicka ut 8 oberoende kanaler via ADAT och sen plocka ut dem analogt via Octopren.

Det var ju det som var hela poängen.

Vet att det är några härinne i forumet som och också sitter på Projectmix (eller liknande)

Hur har ni/skulle ni/ lösa detta problem med att få fler utgångar?

post-4675-080761900 1278169378_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
när jag däremot vill ha upp de 8 nya utgångarna via ADAT så syns bara en liten ruta där man ser om det är signal eller ej. Ingen fysiska kanaler dyker alltså upp i Projectmixens lilla mixerfönster.
Låter märkligt. Kan du lägga upp en skärmdump så vi ser hur det ser ut?
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé.

Här är bilder på när jag har ljudkortet på SPDIF in respektive och ut

post-4675-079762700 1278180471_thumb.jpg

post-4675-043885000 1278180479_thumb.jpg

Och här är när jag ställt om till ADAT in respektive ut.

Som synes kommer 8 nya reglar upp som ingångar (adt 1/2 osv)

men inga reglar finns för att styra ADAT utgångarna...

post-4675-014277400 1278180604_thumb.jpg

post-4675-039865300 1278180616_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Då verkar det som att SW rtn 1+2 och 3+4 kan adresseras i ljudkortsmixern till de analoga utgångarna, men inte till ADAT-utgångarna. Du får nog bara ut ljudet direkt till Octopren om du adresserar en submix till någon av ADAT-kanalerna i din DAW.

För du får väl upp alla 14 utgångarna i din DAW?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Då verkar det som att SW rtn 1+2 och 3+4 kan adresseras i ljudkortsmixern till de analoga utgångarna, men inte till ADAT-utgångarna. Du får nog bara ut ljudet direkt till Octopren om du adresserar en submix till någon av ADAT-kanalerna i din DAW.

För du får väl upp alla 14 utgångarna i din DAW?

I mitt DAW får jag upp 16 in (8 analoga + 8 ADAT)

samt 12 ut (8 ADAT samt 1,2 och 3,4 analoga)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...