Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Henke81 (oregistrerad)
Postat

Vet nÄgon om det finns nÄgra bra lÀnkar till bra "komma igÄng"-Cubase guider (gÀrna video tutorials)?

Finns vÀl inga sÄna till version 5.5 Àn men.......

//Henke

Postat
Vet nÄgon om det finns nÄgra bra lÀnkar till bra "komma igÄng"-Cubase guider (gÀrna video tutorials)?

Finns vÀl inga sÄna till version 5.5 Àn men.......

//Henke

ASK Video har 3st DVD för Cubase5: https://askvideo.com/index.php?cPath=72&amp...3e7851e76cc5fe1 , sĂ„ det kanske kan vara nĂ„got? 😑

pme (oregistrerad)
Postat

Helt klart den bÀsta cubase för intel osx nÄgonsin.

Postat

Efter en snabb genomgÄng sÄ mÄste jag sÀga att VST Bridge funkar klockrent!

Iaf Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Kan uppstĂ„ problem framöver, men hittills en mycket positiv överraskning 😼

Postat

Det lÄter lovande!

Har vÀntat med att uppgradera frÄn C4.

Postat

Sh*t! Första gÄngen pÄ otroligt lÀnge som jag rÄkar ut för problem med Cubase.

Efter uppdateringen till 5.5, sÄ kraschade de flesta av mina projekt, sÄ att Cubase visade runtime error nÀr jag försökte ladda in projekten.

Snacka om störande nĂ€r jag hade jobbat med ett projekt sĂ„ sent som igĂ„r och allt funkade dĂ„ - och sĂ„ funkar det inte efter uppdateringen. 😑

Efter mycket strulande med tester hit och dit, sÄ visade det sig att det berodde pÄ Melodyne Editor, som jag hade som insert pÄ de projekt som det brÄkade med. Letade runt lite och sÄg att nÄgon som hade haft strul med Nuendo och Melodyne, hade fÄtt tipset att enbart installera Melodyne som VST2.

Dags för nytt test, med andra ord. Installerade om Melodyne Editor och tog bort bocken för VST3 - och violĂĄ - I'm in business again. 😑

Postat

Jag vet inte hur man ska se det frÄn för hÄll:

Om REVerence förut har varit rÀtt kompilerad men jag hade seg dator eller om den var helt fel skapad och det Àr som den Àr nu som det var tÀnkt.

Men man mĂ„ste ju sĂ€ga att det kĂ€nns lovande nĂ€r man testat lite. Även fönster och sĂ„nt ser bra ut.

Stabilitet vet jag inte Àn men det mÀrks ju efter ett tag...

Postat (redigerat)
Sh*t! Första gÄngen pÄ otroligt lÀnge som jag rÄkar ut för problem med Cubase.

Efter uppdateringen till 5.5, sÄ kraschade de flesta av mina projekt, sÄ att Cubase visade runtime error nÀr jag försökte ladda in projekten.

Snacka om störande nĂ€r jag hade jobbat med ett projekt sĂ„ sent som igĂ„r och allt funkade dĂ„ - och sĂ„ funkar det inte efter uppdateringen. 😼

Efter mycket strulande med tester hit och dit, sÄ visade det sig att det berodde pÄ Melodyne Editor, som jag hade som insert pÄ de projekt som det brÄkade med. Letade runt lite och sÄg att nÄgon som hade haft strul med Nuendo och Melodyne, hade fÄtt tipset att enbart installera Melodyne som VST2.

Dags för nytt test, med andra ord. Installerade om Melodyne Editor och tog bort bocken för VST3 - och violĂĄ - I'm in business again. 😎

Det verkar som det Àr mÄnga som har problem med just Melodyne.

Om man kikar över pÄ det officiella cubase forumet sÄ Àr det vÀldigt mÄnga.

Jag satt nÄgra timmar igÄr kvÀll och för mig sÄ fungerar allt klockrent!

Det som jag mest sÄg fram emot denna uppdatering var en förbÀttrad VST Bridge!

Alla mina 32bit VST fungerar Àntligen! Sen tycker jag utseendet har fÄtt sig en liten "boost" ocksÄ.

Ser mer stilrent och mjukt ut.

Sen mÄste jag Àven sÀga att dom har verkligen gjort ett bra jobb med stödet för flera kÀrnor!

Allt flyter pÄ betydligt mycket snabbare och ASIO performance Àr jÀmnare och stabilare.

Helt klart den bÀsta uppdateringen sen Cubase 5 slÀpptes!

Redigerat av Tilly
Postat

Ja, just det. Hur Àr det med utnyttjandet av kÀrnor i OS X?

Postat

Verkar som mediabay fÄtt sig en boost i performance ocksÄ.. nice om det Àntligen gÄr att anvÀnda den till det den Àr tÀnkt för.

Postat

SÄ mycket för denna lycka.

Och dÄ syftar jag pÄ VST Bridge.

Alla mina 32 bit fungerar. Men nÀr man har sparat, stÀngt ner cubase, och ska ladda upp samma projekt igen dÄ

fryser hela cubase.

Det hÀnder ingenting!

Fan, jag som trodde att dom hade löst problemet med VST Bridge!

Postat
Det lÄter lovande!

Har vÀntat med att uppgradera frÄn C4.

Samma hÀr...

pme (oregistrerad)
Postat
Samma hÀr...

Har man stora prestanda problem med latency och en biffig maskin sÄ kan det kanske vara en lösning. Men man ska definitivt börja med snowleopard. Och jag skulle bli förvÄnad om inte C6 dyker upp innan jul. Tycker dock fortfarande att denna uppgradering Àr klart bra. NÀstan bara bugfixar och prestanda förmbÀttringar och inte en massa nytt trams. Helt i min smak!

Postat
NÄgon som har testat att knÀppa pÄ Hyper Threading?

Japp, betydligt mycket bÀttre!

Postat

"Cubase 5 not found, You have to get cubase 5 installed"

kommer upp nÀr jag försöker ladda ner 5.5 !

Har bÄde 4:an och 5:an pÄ min dator, kanske Àr det som spökar.

Hur avinstallerar man Cubase 4, Àr lite osÀker... (kör iMac) ?

Postat

Crashar pÄ löpande band. I princip varje gÄng jag anvÀnder eller Àndrar i en IK Multimedia plugg.

Ser fint ut med crashandet Ă€r olidligt. Kör Snow Leopard pĂ„ Hackintosh 😎 Fungerat fantastiskt fint innan men nu Ă€r det tungrott med nya projektet jag arbetade med suck* =)

Ser aningen bÀttre ut med prestandan dock. Intel i7 920@ 3.6ghz

Postat
"Cubase 5 not found, You have to get cubase 5 installed"

kommer upp nÀr jag försöker ladda ner 5.5 !

Har bÄde 4:an och 5:an pÄ min dator, kanske Àr det som spökar.

Hur avinstallerar man Cubase 4, Àr lite osÀker... (kör iMac) ?

Jag har bÄde C4 och C5 installerade - och bÄda fungerar fint, sÄ ditt problem borde nog ligga nÄgon annanstans i sÄ fall. Jag kör visserligen PC, men tror knappast att det borde pÄverka. Har du uppdaterat till senaste e-licenser drivern?

Postat
Jag har bÄde C4 och C5 installerade - och bÄda fungerar fint, sÄ ditt problem borde nog ligga nÄgon annanstans i sÄ fall. Jag kör visserligen PC, men tror knappast att det borde pÄverka. Har du uppdaterat till senaste e-licenser drivern?

e-licenser ja... hmm, var/hur kollar man det ?

pme (oregistrerad)
Postat

Det Àr kanske hos IK du fÄr leta efter fixar.

Postat (redigerat)

För Er som har problem med vissa pluggar i Cubase 5.5 och kör Windows 7, kör Cubase som Administrator. Högerklicka och vÀlj "Run as administrator" eller högerklicka och vÀlj "Properties", dÀr ska det finnas en flik som heter "Compatibility" som innehÄller en checkbox som heter "Run this program as an administrator", för att alltid köra Cubase som admin.

Redigerat av jp80x0
Postat
Crashar pÄ löpande band. I princip varje gÄng jag anvÀnder eller Àndrar i en IK Multimedia plugg.

Ser fint ut med crashandet Ă€r olidligt. Kör Snow Leopard pĂ„ Hackintosh 🙂 Fungerat fantastiskt fint innan men nu Ă€r det tungrott med nya projektet jag arbetade med suck* =)

Ser aningen bÀttre ut med prestandan dock. Intel i7 920@ 3.6ghz

I Windows fÄr man inte ens upp sina IK Multimedia pluggar...

... Var ju en kul uppgradering ... Enkelt att avinstallera?

Postat
I Windows fÄr man inte ens upp sina IK Multimedia pluggar...

... Var ju en kul uppgradering ... Enkelt att avinstallera?

Du mÄste köra Cubase som Admin för att fÄ upp pluggar frÄn IK Multimedia i Windows 7.

Postat
Du mÄste köra Cubase som Admin för att fÄ upp pluggar frÄn IK Multimedia i Windows 7.

Ah F-n sÄ mycket tack! Svettades rÀtt bra dÀr ett tag.

Tack, tack tack! 🙂

Btw, vet du om detta Àr en bugg som ska Àndras eller om de vill ha det sÄ hÀr (behövde inte göra sÄ innan under Win 7 med Cubase 5.1).

Cheers!

Postat
Ah F-n sÄ mycket tack! Svettades rÀtt bra dÀr ett tag.

Tack, tack tack! 🙂

Btw, vet du om detta Àr en bugg som ska Àndras eller om de vill ha det sÄ hÀr (behövde inte göra sÄ innan under Win 7 med Cubase 5.1).

Cheers!

Vet faktiskt inte hur de har tÀnkt hÀr.

Det Àr inte speciellt uppskattat bland anvÀndarna sÄ de slÀpper förhoppningsvis en fix snart.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.