Jump to content
Annons

Topplistorna på Myspace


Lithium

Recommended Posts

Vad och/eller vem avgör vilken placering en artist får på myspace topplistor? Ligger ganska bra till för det mesta men det finns ju artister som har betydligt mer "plays" än vad jag har (har ganska lite faktiskt). Så det kan ju inte vara det som avgör. Sitter det någon, utsedd av myspace-styrelsen, och lyssnar på låtar och rankar dom efter vad den själv tycker. Eller hur fungerar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hittade ett svar på ett annat forum som lät så här:

"the admins of myspace decide that and they pick only bands that qualify as pop!

it's all picked by people of fox news also!"

Men kan detta verkligen stämma?

Link to comment
Dela på andra sajter

it's all picked by people of fox news also!"

faller den musiken in i fox news tänkbara musiksmak?

if yes then = true

if no then = false

men vad logik har med saken att göra med verkliga förhållanden har vi idag redan sett prov på

Link to comment
Dela på andra sajter

faller den musiken in i fox news tänkbara musiksmak?

if yes then = true

if no then = false

men vad logik har med saken att göra med verkliga förhållanden har vi idag redan sett prov på

Jo. Men varför lägga ner resurser och tid på att ranka alla världens myspace artister. Ett automatiskt system av något slag tycker jag vore mer logiskt. Men, men, vem vet, det kanske är så det är - skulle dock vilja ha information från mer trovärdig källa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Men varför lägga ner resurser och tid på att ranka alla världens myspace artister.

nej det låter mer som en ironisk kommentar det där med fox

men kan tänka mig att saker som premiumabbonemang (om det nu finns på myspace?) och ifall andra lagt till låtar i sina spellistor och så kan spela roll förutom antalet spelningar

kanske också hur spelningarna är spridda över världen eller över tid?

Link to comment
Dela på andra sajter

nej det låter mer som en ironisk kommentar det där med fox

men kan tänka mig att saker som premiumabbonemang (om det nu finns på myspace?) och ifall andra lagt till låtar i sina spellistor och så kan spela roll förutom antalet spelningar

kanske också hur spelningarna är spridda över världen eller över tid?

Jag har legat etta på alternativ-listan och 16:e på osignerat-listan, min profil har visats i tre länder enligt myspace statistik och jag har totalt 1,500 plays varav 15 idag, något premiumabbonemang har jag inte (om det finns, som sagt). Så det har troligtvis inte med hur musiken är spridd över världen att göra, inte heller plays per dag eller plays totalt. Det är ju möjligt att många lagt till någon låt på deras spellista men då borde jag ha mer plays än vad jag har. Och det finns ju många som inte ens är med på listorna som har sjukt mycket mer plays än vad jag har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har inte något att göra med plays per dag?? Mitt förra band låg 1 på osignade emo band ett bra tag vi hade några 100 plays per dag??

Jag ligger etta på alternativ-listan ibland och då med 2 plays per dag - det verkar alltså inte spela någon roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...