Jump to content
Annons

HalionOne fel efter CS4 uppgradering 4.01 till 4.52


Recommended Posts

Jag får ett felmedelande när jag startar HalionOne.

"Cannot find or load preset "någonting" " 😐

Det som är gjort är; instalation av CS 4.01 och sedan uppgraderat till 4.52.

Jag har testat CS 4.01 och då funkar HALionOne perfekt. Men efter uppgraderingen

strular det.

Finns det någon vänlig själ på forumet som känner till problemet och vet en lösning?

Vänligen

Gubben i Kalmar

Redigerat av Gubben i Kalmar
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om man loggar in på Steinbergs Kowledge Base, så hittar man följande:

How to get missing presets to reappear

If the presets do not appear do the following:

Right click on the HALionOne surface and select "Locate Contents". Now select the path of the HSB files and click on OK. Notice that you don't even have to point out the direct path to the content, but this is advisable.You can find the correct paths in the chart below. If you have configured the location of the content files (*.HSB) to another path then please select this path instead and click on OK.

Location of the HALionOne Soundbanks Mac OS X

\Library\Application Support\Steinberg\Content\HALionOne SoundBanks

Windows XP

\Documents and Settings\All Users\Application Data\Steinberg\Content\HALionOne Soundbanks

Windows Vista

\ProgramData\Steinberg\Content\HALionOnes SoundBanks\"

alternative:

"\Users\All Users\Steinberg\Content\HALionOne SoundBanks

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ska Du ha Claesse!

Jag har jagat på "Steinbergs Kowledge Base" och tycker mig känna igen Ditt citat.

Men det är värre än så, HSB-filerna raderas tydligen när man uppgraderar, för

mappen där dom ursprungligen fanns är tom. Jo tom.

I kväll är jag för trött i skallen för att ta itu med nedan citat. Jag fick intrycket av

att det kommer från Steibergs amerikanska support.

Men jag ska titta igenom Ditt förslag också. Så att allt är OK.

Hello,

If the content for your HalionOne is missing or broken, please follow these steps:

PC

1. Insert your Cubase disc. Explore the disc and go to Cubase for Windows, Additional Content, Soundframe, HalionOne Soundbanks. Copy the HalionOne Soundbanks folder from your disc to your hard drive (we recommend putting it in the C:/Program Files/Common Files/Steinberg folder).

2. Open Cubase, load HalionOne. Right click on HalionOne and choose "Locate Content." Select the HalionOne Soundbanks folder that you copied to your hard drive. Now you should be able to load sounds into HalionOne.

MAC

1. Insert your Cubase disc. Explore the disc and go to Cubase for Windows, Additional Content, Soundframe, HalionOne Soundbanks. Copy the HalionOne Soundbanks folder from your disc to your hard drive (we recommend putting it on your Macintosh HD).

2. Open Cubase, load HalionOne. Control click on HalionOne and choose "Locate Content." Select the HalionOne Soundbanks folder that you copied to your hard drive. Now you should be able to load sounds into HalionOne.

________

If this does not work follow this additional step:

Go to Start-->Programs-->Cubase-->Application Data

Remove all the files and folders in here with Cubase Closed then start Cubase.

Kyle

Steinberg Support

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ljud till Halion försvann för mig förut och då gick jag bara in i Mediabay och avmarkerade Halions ljud och sen markerade dem igen, mappen alltså.

Sen nån rescan eller nåt och så funkade det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...