Jump to content
Annons

Patchbay...kopplingsråd..


Bajenuffe1

Recommended Posts

Hej Vänner,

min lilla studio har legat nere en längre tid p.g.a flytt, men nu är det dags att få fart på prylarna igen.

Jag tänkte jag skulle få stopp på allt krypande bakom studobord bland damm och kabelhärvor och har därför inverterat i en patchbay.

Antar att denna Behringer PB inte är marknadens bästa, men den verkar ha mer funktioner än vad jag egentligen behöver.

När jag köpte denna så såg jag möjligheten att egentligen bara använda den för att få mina enheters ins och outs samlade på ett ställe då det inte är så mycket enheter att tala om (Ljudkortets 4 kanaler in och 8 ut, 2st preamps, 1 Pod XT, samt ett HW reverb).

Min fråga är egentligen en kontrollfråga för att se att jag fattat detta rätt.... Inte behöver jag bry mig om att toggla paren så de jobbar i normaliserande/halvnormaliserande mode? Visst räcker det bara att ställa alla par i "Thru"-läge?

Slutligen... En fråga som kanske kan upplysa mig lite om hur de andra lägena fungerar.... I vilken situation eller koppling skulle jag vilja använda normaliserande eller halvnormaliserande?

Jag har läst manualen, men kan inte säga att jag blev så mycket smartare... :-(

/Uffe

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...