Jump to content
Annons

Studio forum har inte kunnat nås


Recommended Posts

Sedan igår kväll runt 20.00 har Studio inte kunnat nås, och det har gällt stora delar av förlaget IDG:s närverk som forumservern står på. Att forumet har varit oåtkomligt beror på en så kallad denial of service-attack som IDG med hjälp av konsulter lyckades få stopp på kl 13.45 i eftermiddags.

För att försvåra att liknande händer igen, är arbete påbörjat med att uppgradera brandväggarna på förlaget.

Felet har alltså inte med själva forumet att göra.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
ha ha,

Du borde fan få lön av IDG, så mycket som du bidrar till denna enorma kunskapsbank.....

Mvh

Björn

Ha ha, ja, eller av alla oss forumister som är de faktiska brukarna av Claes kunskap. Keep up the god work Claes, även om jag inte skriver så ofta nuförtiden läser jag alltid dina inlägg med intresse!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

😠

Jättekul att höra att man är uppskattad. Det är sådant beröm som gör att det känns rätt att fortsätta - och att det känns som om man gör något som kommer andra till nytta och glädje - men det finns ju flera andra som gör ett fantastiskt jobb här och bidrar med sina riktigt djupa kunskaper. Gilbert med sina djuplodande akustikförklaringar, för att bara nämna ett exempel.

Jag skriver som bekant mycket och då finns risken att andra som är minst lika duktiga som jag på olika områden, lätt kan glömmas bort i berömmet... 😑

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

😛

Jättekul att höra att man är uppskattad. Det är sådant beröm som gör att det känns rätt att fortsätta - och att det känns som om man gör något som kommer andra till nytta och glädje - men det finns ju flera andra som gör ett fantastiskt jobb här och bidrar med sina riktigt djupa kunskaper. Gilbert med sina djuplodande akustikförklaringar, för att bara nämna ett exempel.

Jag skriver som bekant mycket och då finns risken att andra som är minst lika duktiga som jag på olika områden, lätt kan glömmas bort i berömmet... 😲

Tack för att du låter kunskapens & ödmjukhetens fana vaja högt i vinden Claes 🙂

Det saknas allt för ofta här på forumet 🙂

Redigerat av Totmusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Tack för att du låter kunskapens & ödmjukhetens fana vaja högt i vinden Claes 🙂

Det saknas allt för ofta här på forumet 😲

Hur kan man kalla nån som aldrig har fel för ödmjuk? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte en distribuerad denial of service-attack (DDOS), men en DOS-attack av udp-trafik - och det är bland annat där som skyddet uppgraderas.

Gearslutz låg också nere något dygn efter att ni blev attackerade.

Men de har inte bekräftat något än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...