Jump to content
Annons

The Ark "In full Regalia"


4Trax

Recommended Posts

Köpte The Arks tidning eller skivan eller vad det än är.

Tycker The Ark är kungligt bra och såg fram mot releasen av denna.

Vill diskutera endast musiken/prod och inte deras geniala försäljnings strategi!

Läste i DN att det var den bästa skiva som the Ark släppt och det är för tidigt för mig att uttalas sig om det.

Just nu tycker jag det spretar mycket i soundet.

Det digital distar t.o.m på sina ställen.

Låt 9 pumpar på tok för mycket när sång som är också på tok för hög lämnar ljudbilden. (Låter brickwall om hela plattan)

Nu har de ju inte hafsat ihop en skiva utan använd sig utav Phat Fab som jag gillar som fan. Kommer han till sitt rätt här?

Ingen låt har fastnad direkt. Just nu är jag lite skeptisk till plattan den är på sina ställen för teatraliskt på ett för seriöst sett.

Kanske för att Ola just spelade Jesus Christ superstar, vad vet jag? ......Buuhhääää, snyft. (för höga förväntningar)

Med all säkerhet så kommer den att växa men just nu är jag bara lite förvånad vid första intrycket. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker att dom kan vara mycket bra när dom får till det men jag har tyvärr inte hunnit lyssna på skivan än. Ska nog ta och köpa den då den ändå var så billig tillsammans med ett magasin dessutom. Tycker att det bör uppmuntras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att dom kan vara mycket bra när dom får till det men jag har tyvärr inte hunnit lyssna på skivan än. Ska nog ta och köpa den då den ändå var så billig tillsammans med ett magasin dessutom. Tycker att det bör uppmuntras.

Tjena mannen...missade du mitt PM på KR!?

Och här går det inte att PM:a dig alls! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

aROCKER: jag tror jag fick ditt PM men tyvärr glömde jag bort det är lite mycket just nu. Har nog tyvärr inte tid att lägga några stråkar just nu.

(Annars har du ju min address som är bättre att använda än att PM på kontrollrummet som jag nästan aldrig besöker.)

Hursom, lycka till med låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

har inte hört något förutom singeln som är rätt platt.

Hörde nyss singeln på Spotify. Håller med om att mixen lät platt.

Som att man fokuserat alldeles för mycket på hög RMS på bekostnad av sound och djup.

Link to comment
Dela på andra sajter

aROCKER: jag tror jag fick ditt PM men tyvärr glömde jag bort det är lite mycket just nu. Har nog tyvärr inte tid att lägga några stråkar just nu.

(Annars har du ju min address som är bättre att använda än att PM på kontrollrummet som jag nästan aldrig besöker.)

Hursom, lycka till med låten!

Inlämnad och tävling på G redan!

OffT! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom att tänka på lite OT för tråden

Tycker det är genialt att de använda sig av Andres Lokko i den inledande texten.

Att andra recensenter skulle skriva ner plattan skulle ju ses som att Andres har dålig smak och det finns ju inte! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller det fortfarande?

Jag kom att tänka på det, milt sagt, reserverade mottagande Killinggängets uppsättning på Dramaten fick av kuturrecensenter.

Har fått för mig att Andres gloria sitter lite på sniskan nu för tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det har inte hindrat honom från att få prestigefulla pris och även ge ut sina samlade 'verk' i bokform.

Killen är fortfarande en institution. Personligen har jag inget emot det då han trots allt baserar sitt skrivande på ett ganska gediget och brett kunnande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...