Jump to content
Annons

Build-ups a'la dance/trance/commercial house


biullekeffdaone

Recommended Posts

Hej!

Jag har gett mig fasen på att försöka apa efter david guetta och deadmau5, med whitenoise och cymbaler som gör crescendon, ibland side-chainade och med en jäkla massa pre-delay osv.

Finns det något reason-plugin eller några genvägar?

I nuläget jobbar jag med hårt kompressade cymbaljud som jag lägger reverb på och trixar en massa med. Det tar SJUKT lång tid och blir inte lika "cleant" som proffsens. Är det kanske lättare att få till det i ableton live? Det känns som att min okunskap är den största begränsningen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag har gett mig fasen på att försöka apa efter david guetta och deadmau5, med whitenoise och cymbaler som gör crescendon, ibland side-chainade och med en jäkla massa pre-delay osv.

Finns det något reason-plugin eller några genvägar?

I nuläget jobbar jag med hårt kompressade cymbaljud som jag lägger reverb på och trixar en massa med. Det tar SJUKT lång tid och blir inte lika "cleant" som proffsens. Är det kanske lättare att få till det i ableton live? Det känns som att min okunskap är den största begränsningen...

Det brukar ofta följa med färdiga såna effekt-samplingar med samplingsbibliotek. Kolla in Vengeance och Loopmasters samplings-skivor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har gett mig fasen på att försöka apa efter david guetta och deadmau5, med whitenoise och cymbaler som gör crescendon, ibland side-chainade och med en jäkla massa pre-delay osv.

Finns det något reason-plugin eller några genvägar?

I nuläget jobbar jag med hårt kompressade cymbaljud som jag lägger reverb på och trixar en massa med. Det tar SJUKT lång tid och blir inte lika "cleant" som proffsens. Är det kanske lättare att få till det i ableton live? Det känns som att min okunskap är den största begränsningen...

http://www.youtube.com/results?search_quer...orial&aq=1s

Finns en del matnyttigt här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...