Jump to content
Annons

Steven Slate drums


Anders F

Recommended Posts

Hejsan

Ofta när vi pratar om trumpluggar här på forumet så tas det upp väldigt mycket om AD och SD, men sällan om Steven Slate drums. Första frågan är ju varför? Har lyssnat mycket på de samples som finns och börjar bli sugen på detta. Sitter idag med SD 2.0 och känner att det har för mycket karaktär över sig i rummen och att trummorna känns lite platta. Har hela tiden tänkt att det är mina kunskaper som gör det, men när man lyssnar på toontracks hemsida på de ljudklipp de har så upplever jag dem lika där. Steven slate drums upplever jag har det där tydliga punchet i sig för moderna rock musik utan att de känns platta och livlösa, samt upplever jag dem som mindre karaktäristiska.

Någon som sitter med Steven slate och kan ge sitt utlåtande och kanske har låtar upplagda med dessa ljud.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Slate drums är redan sönderkranade åt dig som kund som eftersöker ett visst trumsound.

Och det är hans koncept. Att släppa redan färdigkranade ljud. Dyrt och typ dåligt!

Och det sämsta med det att ALLA använder det och ALLA hör att det är slate drums. Fåniga Ömericän dudes!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Slate drums är redan sönderkranade åt dig som kund som eftersöker ett visst trumsound.

Och det är hans koncept. Att släppa redan färdigkranade ljud. Dyrt och typ dåligt!

Och det sämsta med det att ALLA använder det och ALLA hör att det är slate drums. Fåniga Ömericän dudes!

Aha, så ljuden går inte att få oprocesserade? (hur nu f-n det stavas) 🙂

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, så ljuden går inte att få oprocesserade? (hur nu f-n det stavas) 🙂

MVH

Anders

Nej det tror jag inte! Men dom har tydligen riktigt bra support. Bara maila och fråga om man eftersöker ett visst trumljud så får du svar direkt hur du ska gå tillväga! EQ's, Compressorer och FX's

Fast jag vet inte om det är så där bra?

En platta som jag VET att det är inspelat (triggat) med slate drums, http://www.myspace.com/misconduct Lyssna på Closer!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det tror jag inte! Men dom har tydligen riktigt bra support. Bara maila och fråga om man eftersöker ett visst trumljud så får du svar direkt hur du ska gå tillväga! EQ's, Compressorer och FX's

Fast jag vet inte om det är så där bra?

En platta som jag VET att det är inspelat (triggat) med slate drums, http://www.myspace.com/misconduct Lyssna på Closer!

Hm....man blir ju lite skeptisk, samtidigt så kan man ju aldrig få för många trumpluggar egentligen 🙂

Lite kul det där du säger med att man kan maila och få veta hur man ska få fram ett vistt sound-----vart tog den egna utforskarglädjen vägen? 😄

Dock tycker jag på det bandet du länkade till och även det jag hört av samplingarna att dessa pluggar låter lite mer 3d än vad SD och AD gör även när det är komprimerat. Svårt att förklara vad jag hör 🙁

Sedan kommer man nog känna igen dessa trummor överallt om man sitter med dem, precis som med SD2.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte hela paketet utan har bara "råkat" komma över ett av trumseten som samplingar och jag tycker att det låter fantastiskt. Ljuden är färdiga för att man lätt ska kunna få ett fett sound på trummorna. Jag har inget emot det och fetare trumljud finns nog inte. 🙂 Sopar mattan med skräp som EZ drummer. Har länge funderat på att köpa lite-versionen.

Har en kompis som producerar många band och jag är ganska säker på att han använder Steven Slate drums genom trigg. Du kan ju lyssna på några av hans produktioner här:

http://www.myspace.com/themyoh (han spelar för övrigt i det här bandet, killen till höger)

http://www.myspace.com/savingjoshua

http://www.myspace.com/opnothing

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte hela paketet utan har bara "råkat" komma över ett av trumseten som samplingar och jag tycker att det låter fantastiskt. Ljuden är färdiga för att man lätt ska kunna få ett fett sound på trummorna. Jag har inget emot det och fetare trumljud finns nog inte. 🙂 Sopar mattan med skräp som EZ drummer. Har länge funderat på att köpa lite-versionen.

Har en kompis som producerar många band och jag är ganska säker på att han använder Steven Slate drums genom trigg. Du kan ju lyssna på några av hans produktioner här:

http://www.myspace.com/themyoh (han spelar för övrigt i det här bandet, killen till höger)

http://www.myspace.com/savingjoshua

http://www.myspace.com/opnothing

Det låter ju väldigt amerikanskt om det, och det är inte mig emot då jag gillar det soundet 😄 Äh, ska fundera lie till, men det blir nog f-n ett köp. MEn jag slår nog till på fullversionen direkt i så fall så man inte ångrar sig efteråt 🙁

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hopp, jag som användare får väl hoppa in här då, lyssna på mina låtar som jag lagt in här, dom är

via drumagog triggade till ssd, jag blandar typ virvlar för att få det ljud jag vill och även equa och komprimerar

som jag vill ha dom. Om mitt låter skit så... aight, tycker inte mina trummor låter som andras

... Jag har haft ez och dom kitten å tycker dom låter plast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju mer jag hör av dessa trummor detso mer känns det som om de skulle vara ett bra komplement. Bäst tror jag blir att anvävda dem tillsammans med riktiga cymbaler då jag inte tycker dessa når hela vägen fram i de samplingar jag hört där jag vet det bara är pluggen jag hör.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan någon köper Slate Drums så tänk på att om några veckor så släpper hans nya bolag Slate Digital, Trigger som är ett program ungefär som Drumagog, men som ska vara bättre. (Om man nu ska tro all hype från Slate själv...) Om man köper det fullstora paketet får man med alla samplingarna från Slate Drums Platinum för samma pris plus Trigger programmet. Jag personligen kommer alla gånger vänta med köp tills det blir släppt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Innan någon köper Slate Drums så tänk på att om några veckor så släpper hans nya bolag Slate Digital, Trigger som är ett program ungefär som Drumagog, men som ska vara bättre. (Om man nu ska tro all hype från Slate själv...) Om man köper det fullstora paketet får man med alla samplingarna från Slate Drums Platinum för samma pris plus Trigger programmet. Jag personligen kommer alla gånger vänta med köp tills det blir släppt...

Kanontips! Tack!

EDIT: När jag läser om trigger så står det ine något om att slate drums ingår, bara att samplingarna ingår. Inte själva mjukvaran som triggas via midi. Är det verkligen hela programet som följer med +trigger

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Du tänker på SSD spelaren? Nej den följer inte med så vitt jag vet, Trigger är ju samma grej som Drumagog, Aptrigga etc, kanon när man spelat in trummor och vill ersätta eller komplettera något ljud tex kaggarna. Det som ingår är alla samplingar som ingår i det gamla paketet Steven Slate Drums och sen Trigger. Frågan är väl om Trigger inte funkar att trigga med Digital set eller genom midi (keyboard etc)? Jag kommer bara använda det till att ersätta några trummor här och där, eller snarare blanda med redan inspelade akustiska trummor, så för mig är det perfekt att kunna dumpa Aptrigga 2 i närmsta sjö! 🙂

Så här ser Trigger pluggen ut:

Trigger.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tänker på SSD spelaren? Nej den följer inte med så vitt jag vet, Trigger är ju samma grej som Drumagog, Aptrigga etc, kanon när man spelat in trummor och vill ersätta eller komplettera något ljud tex kaggarna. Det som ingår är alla samplingar som ingår i det gamla paketet Steven Slate Drums och sen Trigger. Frågan är väl om Trigger inte funkar att trigga med Digital set eller genom midi (keyboard etc)? Jag kommer bara använda det till att ersätta några trummor här och där, eller snarare blanda med redan inspelade akustiska trummor, så för mig är det perfekt att kunna dumpa Aptrigga 2 i närmsta sjö! 🙂

Så här ser Trigger pluggen ut:

Trigger.jpg

Jo, fast det har jag redan program för, så det va om det va bonus det va intressant för mig. För min del handlar det mycket om komplement till SD2, Strike osv...

Men man kanske ska vänta lite iaf för att se vad som händer.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva programmet är ju Kontaktplayer som är gratis.

Kanontips! Tack!

EDIT: När jag läser om trigger så står det ine något om att slate drums ingår, bara att samplingarna ingår. Inte själva mjukvaran som triggas via midi. Är det verkligen hela programet som följer med +trigger

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva programmet är ju Kontaktplayer som är gratis.

Aha, okej, så det är inte ett eget program som SD2 och så då 😄 Det låter ju kanon! Får dock se om det blir köp nu snart då bilj-veln pajade nyss när jag skulle handla lite käk. Måste kolla upp den först nu 😄

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj sånt är surt. Nä men som sagt man får samplingarna i wav, gog och nrk tror jag. Jag har iaf 4st dvds, fast två av dom

var nog förra versionen kanske. Men ja, det medföljer kontaktplayer fast den är gammal, tror det är 2an eller 3an, jag kör ju hela

tiden med senaste kontaktplayer från native.

Edit: Nrk = kommer inte ihåg vad formatet i kontakt heter nu... men nåt sånt.

Aha, okej, så det är inte ett eget program som SD2 och så då 😄 Det låter ju kanon! Får dock se om det blir köp nu snart då bilj-veln pajade nyss när jag skulle handla lite käk. Måste kolla upp den först nu 😄

MVH

Anders

Redigerat av evilrocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Aj sånt är surt. Nä men som sagt man får samplingarna i wav, gog och nrk tror jag. Jag har iaf 4st dvds, fast två av dom

var nog förra versionen kanske. Men ja, det medföljer kontaktplayer fast den är gammal, tror det är 2an eller 3an, jag kör ju hela

tiden med senaste kontaktplayer från native.

Edit: Nrk = kommer inte ihåg vad formatet i kontakt heter nu... men nåt sånt.

Jag får trösta mig med en härlig hemmalagad kebabtallrik som jag gör nu 😄 Nä, men vi får se när köpet blir, beror ju lite på hur mycket bilen kommer kosta nu. Är en gammal trotjänare 😄

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv kollat in dessa kit, känner också mig väldigt sugen på att öppna plånboken, går det att använda Ezplayer Pro för att använda vissa grooves?

Ja det kan gå. Det är ju bara midi iallafall. Och skulle det inte funka är det ju bara att flytta noterna. Sen är det ju fråga hur velocitysteg är mellan EZ och SSD. Men det går ju oxå att justera.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Nki 😛

Ang trigger så finns det ingen information om ljuden kommer i Nki formatet så man kan använda sig av kontakt player. Någon som vet lite mer om det? Om det inte funkar med kontakt player så är det inget jag personligen behöver vänta på iaf. Sedan om jag uppfattade det rätt så ingår inte alla kit från platinum serien i trigger, utan bara några stycken.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte precis EX-paketet. för 99 USD är det jäkligt prisvärt måste jag säga! sen finns det en massa expansions för 59 USD styck.

De låter såklart riktigt bra och lämpar sig bra åt de rock-genres där det funkar att bara klicka i en massa midinoter med högsta velocity:P

Cymbalerna var helt klart bättre än väntat medans pukor och hihats är i mitt tycke oanvändbara. Tur man har S2 Metal Foundry till det 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder SSD, främst för att så många jänkare efterfrågar våra trumloopar i det formatet. Tycker inte det är i närheten av Superior-biblioteken, särskilt inte roundrobin-funktionen på virveln.

Det fungerar kanonbra tillsammans med EZplayer Pro.

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder SSD, främst för att så många jänkare efterfrågar våra trumloopar i det formatet. Tycker inte det är i närheten av Superior-biblioteken, särskilt inte roundrobin-funktionen på virveln.

Det fungerar kanonbra tillsammans med EZplayer Pro.

Per

Nu blev jag nyfiken. Vad är roundrobin-funktionen?

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev jag nyfiken. Vad är roundrobin-funktionen?

MVH

Anders

Kan tänka mig att funktionen är som den i Battery att den spelar en ny sampling varje gång du trycker ned en tangent ( eller miditrigg) som ger en liten tonal skillnad ungefär som en trummis aldrig träffar på exakt samma ställe av skinnet.. är det round robin på varje anslagsnivå också är det ju magnifikt

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...