Jump to content
Annons

Online-butiker som säljer delar till Elgitarrer


Limpan

Recommended Posts

Hej!

Jag håller för närvarande på att "pimpa upp" min stratocaster, som nyligen fått en ny fin hals från Warmoth i USA.

Gitarren är rätt sliten så jag ska småningom köpa lite nya rattar, nytt plektrumskydd, nytt tremolo, ny stallmick osv.

Priserna i Sverige är ganska dyra, och då man idag kan få tag på instrument och utrustning mycket billigare från utlandet, så tänker jag att det kanske finns butiker som även säljer gitarrdelar och liknande? Thomann och dv247 t.ex har ju inget sånt.

Tips? Någon som handlat från några ställen?

GMF-shop i Sverige känner jag ju till, men det måste finnas fler, som dessutom kanske är billigare?

Mvh

Linus

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Gitarrdelar.se

Ah tack!

Kände visserligen igen denna sida, men trodde inte dom var billigare, men en del grejer var faktiskt riktigt bra priser på.

Fler tips är välkommet!

/L

Link to comment
Dela på andra sajter

musik-schmidt.de (testad en gång - nöjd med hanteringen)

dv247.com (otestad av mig)

musik-schmidt.de verkar ju vara bra. Bra priser också =)

dv247 har inga gitarrdelar, bara gitarrer, iaf av vad jag kunnat hitta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nejme se där ja! Konstigt att varken plektrumskydd eller rattar kom fram när jag sökte...

Bra, tack!

Nja, Thomanns sökfunktion funkar bäst om man kan tyska.

Annars tycker jag att dom har bra service där.

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

musik-schmidt.de verkar ju vara bra. Bra priser också =)

dv247 har inga gitarrdelar, bara gitarrer, iaf av vad jag kunnat hitta?

Jag hade för mig att de hade delar också, kan inte kolla just nu men skall försöka komma ihåg att kolla på det när jag är hemma igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Min stratocaster är nu strax ready for action.

Det blev dock inköp från den lokala musikaffären faktiskt, men det är ju nice de med.

..Köper dock pickup från Tyskland. Det blir fina fisken det när jag smällt på den också sen.

Halsen är skön, och förhoppningsvis blir det bra med Dimarzio Area 61 i stall-läget också =)

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Hej!

Jag håller för närvarande på att "pimpa upp" min stratocaster, som nyligen fått en ny fin hals från Warmoth i USA.

Gitarren är rätt sliten så jag ska småningom köpa lite nya rattar, nytt plektrumskydd, nytt tremolo, ny stallmick osv.

Priserna i Sverige är ganska dyra, och då man idag kan få tag på instrument och utrustning mycket billigare från utlandet, så tänker jag att det kanske finns butiker som även säljer gitarrdelar och liknande? Thomann och dv247 t.ex har ju inget sånt.

Tips? Någon som handlat från några ställen?

GMF-shop i Sverige känner jag ju till, men det måste finnas fler, som dessutom kanske är billigare?

Mvh

Linus

Hur är kvaliteten på halsen? Är det en standard eller custom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är kvaliteten på halsen? Är det en standard eller custom?

Custom, Bra kvalitet. Fick sätta alla måtten på den själv, tjocklek/bredd/radius m.m.

Här är mina specs:

CBS Stratocaster®

Vintage Modern

Right Handed

One Piece-Maple

22 frets

10-16" Compound radius

Black Face Dots

GraphTech Black TUSQ XL Nut

Clear Satin Nitro Finish

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...