Jump to content
Annons

Cubase updateringshjälp (mac) needed!


aniah

Recommended Posts

Hej!

Jag har Cubase 4 och jobbar på mac OSX 10.5.8

Nu måste jag uppdatera och på denna sida http://www.steinberg.net/index.php?id=883&L=1 finns uppdatering att ladda ner. Problemet är att min nuvarande version är 4.0.1 och det står att man måste ha minst 4.1 först för att kunna använda uppdateringen. Uppdatering till 4.1 finns dock inte att finna... Dessutom står det att det är till max OSX 10.4-5 vilket också låter lite oroande..

Vågar inte testa detta ifall nåt blir fel, får inte crasha nu....

Mycket tacksam för hjälp!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har uppdaterat nu. Gick bra, förutom att... reverb plugin försvann..?? Normalt? Hur kan nåt bara försvinna? Finns det något annat reverb i Cubase 4.5 som jag inte lyckats hitta?

Har du kollat att den ligger i rätt mapp eller finns alls?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har uppdaterat nu. Gick bra, förutom att... reverb plugin försvann..??

Känt problem, Cubase-uppdateringen byter ut gamla Roomworks mot en ny version som är VST3.

Och nu letar ditt Cubase fortfarande efter den gamla versionen.

When Roomworks is missing and/or the MP3 export is not available anymore, please browse to the Cubase 4 preferences folder

/Users/<your>/Library/Preferences/Cubase 4

and only delete the "Defaults.xml" file.

Unfortunately, settings made in the Cubase 4 preferences will reset to their default setting (e.g. the language will default back to English) and you will be asked whether you have already registered Cubase 4 but you should be able to find and use the new Roomworks and the MP3 functionality again.

_________________

Support Manager

Steinberg Media Technologies

Link to comment
Dela på andra sajter

Känt problem, Cubase-uppdateringen byter ut gamla Roomworks mot en ny version som är VST3.

Och nu letar ditt Cubase fortfarande efter den gamla versionen.

nja, reverb försvann helt, alltså inget i stället. Efter en hel dags sökande har jag nu hittat lösningen. Det var någon bugg och man måste radera hela preferencemappen och sedan starta Cubase så att den återskapas med nya inställningar (även allt man vill spara blir omställt..). Då kom Roomworks tillbaka samt även funktion att kunna exportera mp3 vilket var ytterligare en del av buggen. Nu verkar allt funka, halleluja!

Link to comment
Dela på andra sajter

nja, reverb försvann helt, alltså inget i stället.
Jo, du fick ett nytt reverb istället MEN det nya hittades inte av Cubase.
Det var någon bugg och man måste radera hela preferencemappen
Ja, det var exakt vad jag skrev/citerade. 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...