Jump to content
Annons

Budjet studio med sb live


Wheels (oregistrerad)

Recommended Posts

Wheels (oregistrerad)

:rolleyes: Tjenare alla studiorävar!

Press: Jag är 29år och spelar bas i ett medelpro.band i hårdrockssvängen.3plattor..

För nått år sen var jag hemma hos en polare som spelade in i cubase på sin dator..Intel2.2mhz---

Tyckte det va kul och kollade runt lite om jag kunde göra det samma på min..

Har en compaq Presario733 med soundblaster live-kort..

Kom över en Creative podikey tangentbord som synt..

320MB-ram....

Cubase SX2.2 plus lite annat som groov agent mm.

Problemet är att jag är helt okunning men fått bra hjälp här(oftast ivarjefall)..

Skulle vara kul om någon som har en dator som liknar min kunde skriva ett svar på detta...Kul med kontakter och gemensamt hjälpa varandra fram..Byta tips mm.

Mina förväntningar från början var att datorn skulle motsvara en digitalporta..

Men med tiden så blev men fast i träsket....Tyvärr så är min budjet en tragisk vägvisare av min studio,,men det är väl bara gilla läget...

Stora arbeten just nu är Latencyn som måste ner...Kör hjälpligt med asio4all men hört en del om KX-projekt..Har kollar men vet ej om det är krångligt?

Nån som vet???

Till eder alla önskningar från mig om svettiga kvällar o nätter i era "studios"

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kåmpack....har erfarenhet av en del sådana (har själv 2st). Fungerar IRQ-fördelningen på din? Tror knappast det. Kåmpackerna brukar slänga ljud, grafik, nätverk mm på samma IRQ. Kolla Kåmpacks BIOS (knappt värd namnet bara) vid uppstart genom att hålla nere F10. Går det att separera ljud och grafik så gör det. Har du nätverkskort så släng ut det. Är det "onboard" så inaktivera det. Fungerar inte separeringen mellan ljud och grafik får du ställa ner grafikfunktionerna vad det går. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen Wheels!

Har inte testat kX-drivarna, men blev impad av asio4all som jag instade på farsans dator under julhegen. Fick ner latencyn på ett 300-kronors ljudkort till så gott som ingen märkbar. Nu har han en nyare dator iofs, men har du fipplat lite med inställningarna? Det var något värde uppe i högra hörnet på panelen (samples?) som man kunde öka för att få bättre fart på grejerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör kX-drivisarna på mitt Creative Audigy Platinum-kort.. och det fungerar fint.

Om det är krångligt? Allt är relativt. Är du helt grön på datorer så kanske det kan vara lite krångligt, men har du liiite erfarenhet så tror jag knappast det är några större problem. Var nogrann med att du använder 48khz som uppspelning och inspelning i ditt program bara, annars fungerar det inte som det ska..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Wheels (oregistrerad)

Spelar i TNF från Westerås..

Typ MC-Klubbs rock-hårdrock..AC-DC/Ozzy/Dio/Black S/ Henrix/Maiden..

Hemsida finns men det är bara små clips(mp3) säkert i 70/80..Dom låter skit. 🙂

Spelar mest MC-klubbar och några bilklubbar/träffar samt festivaler.. 🙂

Vårt egna matrial låter tidig 80-tal(klassisk hårdrock)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle vara kul som f-n att höra....vad har ni för web-adress?....annars kan du väl lägga upp några smakprov här.

80-tals hårdrocken var ju kanon...en annan är lite av en kvarleva därifrån 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...