Jump to content
Annons

Trummisen stämmer Billy Joel


®offe

Recommended Posts

Billy Joels trummis, Liberte DeVitto, stämmer Billy för uteblivna royalties, eftersom han tycker sig bidragit till soundet.

http://www.e24.se/lifestyle/rikt-liv/bill-...ies_1342755.e24

Jag ifrågasätter på intet sätt hans bidrag till soundet, men om han får rätt, vilken jättevåg av stämningar vi kan se framför oss.

/R

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Var väl nåt liknande för ett halvår sedan med procul harums organist. Om jag mindes det rätt fick han väldigt lite royalty och tyckte hans orgelstämma i a whiter shade of pale är en stor del av låten. Där håller jag med!

Men nog måste väl de inblandade ha accepterat avtal någon gång i tiden? Kan man stämma någon i efterhand för det?

Link to comment
Dela på andra sajter

han menar att hans insatser i hög grad varit bidragande till artistens stora försäljningsframgångar.

ja när jag tänker på uptown girl å we didn't start the fire så är det just trummorna jag känner ger det där extra som gör det till hit material

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Var väl nåt liknande för ett halvår sedan med procul harums organist. Om jag mindes det rätt fick han väldigt lite royalty och tyckte hans orgelstämma i a whiter shade of pale är en stor del av låten. Där håller jag med!

Men nog måste väl de inblandade ha accepterat avtal någon gång i tiden? Kan man stämma någon i efterhand för det?

Orgelstämman? Det var ju Bach han snodde från och ville ha royalties för det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...