Jump to content
Annons

Problem med Mixdown(helt plötsligt)! LÖST!


Olympia

Recommended Posts

Jepp 🙁

Gör mixdown precis som vanligt, men fär jag öpnnar filen i Wavelab så är den helt tom...WTF!!

Jag har gjort denna proceduren säkert 1000 gånger, men aldrig varit med om detta.

Jag testade även att göra mixdown i realtid...hjälpte föga!

Jag har gjort mixdown på just detta projektet massa gånger innan...även tidigare idag...inga problem då.

Jag kan öppna andra projekt och mixdown'a utan problem...haha...vad har jag lyckats med här lixom...jobbigt!!

Jag har inte installerat någonting idag...jag har inte platsbrist på disken..jag har inte gjort något utöver det vanliga med datorn...vad jag vet 😕

Nån som känner igen detta?

UPDATE!

Självklart har jag koll på left/right-locators 🙁

Kan åxå nämna att mixdown går bra mycket snabbare än vanligt..gött på ett sätt...men mindre gött att filen blir tom..hehe

Har givetvis testat att starta om burken.

Jag har även koll på Mute/solo...

Testade att exportera ett par midi-filer...sen importera dem i ett nytt projekt.

Dessa funkade fint att mixadown'a..så det känns la halv-bra iallafall...bara audiofilerna kvar då 🙂

Men jag skulle fortfarande vilja veta vad som gått snett? 😄

Redigerat av Olympia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jepp 😮

Gör mixdown precis som vanligt, men fär jag öpnnar filen i Wavelab så är den helt tom...WTF!!

Jag har gjort denna proceduren säkert 1000 gånger, men aldrig varit med om detta.

Jag testade även att göra mixdown i realtid...hjälpte föga!

Jag har gjort mixdown på just detta projektet massa gånger innan...även tidigare idag...inga problem då.

Jag kan öppna andra projekt och mixdown'a utan problem...haha...vad har jag lyckats med här lixom...jobbigt!!

Jag har inte installerat någonting idag...jag har inte platsbrist på disken..jag har inte gjort något utöver det vanliga med datorn...vad jag vet 😉

Nån som känner igen detta?

UPDATE!

Självklart har jag koll på left/right-locators 😛

Kan åxå nämna att mixdown går bra mycket snabbare än vanligt..gött på ett sätt...men mindre gött att filen blir tom..hehe

Har givetvis testat att starta om burken.

Jag har även koll på Mute/solo...

Testade att exportera ett par midi-filer...sen importera dem i ett nytt projekt.

Dessa funkade fint att mixadown'a..så det känns la halv-bra iallafall...bara audiofilerna kvar då 🙂

Men jag skulle fortfarande vilja veta vad som gått snett? 😉

Output routing från audiofilerna? Vad ska du köra mixdown på, Stereo Out eller vissa saker bara?

Jag hatar med såna där idiotproblem... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp 🙂

Gör mixdown precis som vanligt, men fär jag öpnnar filen i Wavelab så är den helt tom...WTF!!

Jag har gjort denna proceduren säkert 1000 gånger, men aldrig varit med om detta.

Jag testade även att göra mixdown i realtid...hjälpte föga!

Jag har gjort mixdown på just detta projektet massa gånger innan...även tidigare idag...inga problem då.

Jag kan öppna andra projekt och mixdown'a utan problem...haha...vad har jag lyckats med här lixom...jobbigt!!

Jag har inte installerat någonting idag...jag har inte platsbrist på disken..jag har inte gjort något utöver det vanliga med datorn...vad jag vet 😄

Nån som känner igen detta?

UPDATE!

Självklart har jag koll på left/right-locators 😮

Kan åxå nämna att mixdown går bra mycket snabbare än vanligt..gött på ett sätt...men mindre gött att filen blir tom..hehe

Har givetvis testat att starta om burken.

Jag har även koll på Mute/solo...

Testade att exportera ett par midi-filer...sen importera dem i ett nytt projekt.

Dessa funkade fint att mixadown'a..så det känns la halv-bra iallafall...bara audiofilerna kvar då 🙂

Men jag skulle fortfarande vilja veta vad som gått snett? 🙂

Det där hände mig med ett projekt också, det var en plugg som strulade (någon from PSP audioware har jag för mig). Det gick däremot att exportera i realtid så testa det som en nödlösning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahopp...då funkar det precis som vanligt igen då 😮

Haha...lovar o svär...har inte gjort något...mer än att varit borta i helgen...kanske vardet som gjorde tricket...att vara lite social nån gång i månaden iallafall... 🙁

Tack ändå för visat intresse!

PS.SX3 kör jag på.DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...