Jump to content
Annons

Köpa Nytt, Quatafire 610 vs. Presonus Firebox


Mr163

Recommended Posts

Tjenare! Det är så att jag har en snabb fråga här till er. Jag har just nu en Esi Quatafire 610 ljudkort hemma som jag använder för att skapa musik & spela in sång. Men nu så kollade jag runt och hittade Presonus Firebox som verkade vara lite bättre. Tycker ni att Presonus är bättre? isåfall vad är skillnaden mellan mitt ljudkort Esi Quatafire 610 och fireboxen? Skulle vara jätte tacksam för snabba svar. Ifall den är bättre kan jag redan gå iväg idag och handla lite saker!

QuataFire 610 information

Firebox Information

Jag kör windows vista, och de har drivrutiner så de borde inte vara någon problem alls?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker dom verkar vara rätt så lika, fast Presonus har väl balancerade utgångar.

Vad är det som gör att du är missnöjd med ditt nuvarande kort?

Vista+ljudkort brukar ju betyda strul, så om ditt nuvarande kort funkar bra så tror jag inte det är värt att byta till ett kort som är nästan likadant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Firebox och är nöjd. Det är väl det enda jag kan säga som är till hjälp för dig; jag kör det till en MacBook Pro med OS X Leopard. 😄

Förresten, en grej till kan jag nämna som jag lärde mig i veckan. Jag ska köpa trumset och spela in och tänkte därför köpa ett Presonus FP10 med 10 in. Fireboxen har ju, som du säkert sett, två firewire-anslutningar för seriekopplingsmöjligheter. MEN, jag fick veta att detta (troligen, fick inte 100% säkert besked) bara funkar om man chainar flera Firebox:ar. Alltså ingen möjlighet för mig att, som jag tänkte, använda både Firebox och FP10 tillsammans.

Bara så du vet! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för all tips! Ja borde oxå snart gå över till Mac. Orkar inte längre med Vista fyfan asså! Allt blir bara strul. Och problemet är att ja inte kan vända till XP igen eftersom ja inte hittar drivrutiner för datorn. Det är en Packardbell och de har inga drivrutiner för xp till min dator. Går det ändå att installera xp, genom att formatera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...