Jump to content
Annons

Inget ljud ut?


Mattis023

Recommended Posts

Jag skulle behöva lite hjälp att lösa ett problem. Jag har en Laptop (Dell Vostro 1720) Och har köpt ett externt ljudkort 4 pins firewire (Echo Audiofire 2) Som jag installerat + drivrutiner, datorn hittar kortet och alla portar är inställda som dom ska vara. Datorn säger att enheten är aktiverad och fungerar korrekt. Men jag får inte ut nåt ljud alls? 🙂 Använder Windows XP.

Någon som haft liknande problem eller vet vad det kan vara??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hämta senaste drivern från Echo's hemsida, installera det och kör sedan en flash-update från ljudkortets kontrollpanel. Det brukar lösa alla eventuella problem med Echo-korten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Laddade ner nya drivrutiner från hemsidan, som jag tidigare gjort och det inte har funkat, så jag tog en annan drivrutin från echo denna gång. Tog mig i väg till studion provade å koppla in monitorerna. Det funkade.. men det blir små drop outs på ljudet som försvinner lite till och från? Inställningarna är som de ska vara. Nu när jag kommit en bit på vägen undrar jag om det är nån som vet vad de kan bero på??

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde du flash-update också inifrån ljudkortets kontrollpanel, på den datorn som du kör ljudkortet på?

Stäng av virusdödare, energisparfunktioner och eventuella andra program som ligger i bakgrunden och stjäl prestanda.

Om problemet kvarstår, så kör DPC Latency Checker och se vad du får för resultat med det programmet.

Vet du vilket Firewire-chip som sitter i datorn? Är det Lucent/Agere, så är det risk att det strular med många Firewire-ljudkort. Det som brukar funka bäst, är Firewire-chip från TI.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...