Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena undrar lite vad alla gillar blackmetal egentligen och musiktipsdelen Àr assÄ vad ni hört eller vad ni lyssnar pÄ. Det Àr ju en rÀtt sÄ lustig genre och det finns en jÀvla massa band.

Annons
Postat

Jag kör Dark Funerals Vobiscum Sathanas ibland. Jag tycker att Dimmu Borgirs StormblÄst Àr charmig med sin norska sÄng.

Postat

eller varför inte nÄgon av dessa guldklimpar:

Darkthrone-transilvanian hunger/A blaze in the northern sky

Mayhem-wolfÂŽs lair abyss

Satyricon-Nemesis divina

Burzum-Aske

Dissection-Storm of the lights bane

Gorgoroth-incipit satan

OSV i all oÀndlighet:)

Black metal is the LAW! 🙂

Postat (redigerat)
NÀr det gÀller black metal finns det en skiva som mÄste finnas i hyllan

Necrophobic - Darkside

Jo det Àr en fantastisk platta som fötjÀnade mer uppmÀrsksamhet "back in those days"!

Annars vill jag vÀl ocksÄ lyfta fram...

Dissection - The Somberlain

Naglfar - Diabolical

Zyklon B - Blood Must Be Shred

Marduk - Those Of The Unlight

... bland mĂ„nga, mĂ„nga!! 🙂

Redigerat av Sir Mike
Postat

jag lyssnar pÄ all sorts metal: men jag gör Àven musik som ni andra hÀr jag hÄller för tillfÀllet pÄ med en black metal lÄt :

Postat

Fantasifulla namn pĂ„ alla dessa grupper - nĂ€stan i klass med namnen pĂ„ travhĂ€star eller föralldel svensktoppsband... 😄

Eller sÄ Àr det bara jag som hÄller pÄ att bli gammal...

Postat
Fantasifulla namn pĂ„ alla dessa grupper - nĂ€stan i klass med namnen pĂ„ travhĂ€star eller föralldel svensktoppsband...    😄

Japps, you're gettin old 😄

Iaf, köpte Cradle of Filth's första nĂ€r den kom 1994 Ă„ tycker fortfarande att den Ă€ger ut blackmetalscenen totalt Ă€ven om den Ă€r ganska fattig. Anyway, dom kommer ju hit till lilla Malmö om nĂ„n mĂ„nad. TĂ€nkte gĂ„ Ă„ se dom bara för dom e sĂ„ "typiska" & (faktiskt) proffsiga. 🙂

Postat

Intressanta hittils.

Jag skulle vilja lyfta fram min favorit:

Burzum hvis lyset tar oss som en helt fantastisk skiva helt utanför ramar av vad som Àr metal och inte..

mera skivor?

Postat
Fantasifulla namn pĂ„ alla dessa grupper - nĂ€stan i klass med namnen pĂ„ travhĂ€star eller föralldel svensktoppsband... 😉

Jag hĂ„ller med dig... men jag Ă€r inte sĂ€rskillt gammal 🙂

Postat

Mayhem, Old mans child, Dimmu borgir. Är inte sĂ„ jĂ€tte haj pĂ„ just den genren.

Mayhem - You must fall frÄn deras nya platta gillar jag riktigt mycket för övrigt.

Postat

Finns en grupp till som jag tycker bör nÀmnas, Opeth - Blackwater park, en myket bra skiva enligt mig! Men detta kanske inte rÀknas in som Black metal?

Postat

naej, den hör vĂ€l inte riktigt till black metal-genren Ă€ven om grĂ€nserna Ă€r lite suddiga. Men blackwater park Ă€r gudomlig Ă€ndĂ„, tillsammans med resten av Opeths verk 😄 </fanboy>

Postat (redigerat)

Skulle vilja lÀgga till Ulver - Bergtatt i listan.

Hehe opeths skivor Àr bara rena mÀsterverk men om nÄt e black metal skulle jag nog sÀga de tvÄ första skivorna.

Redigerat av Torre
Palleman (oregistrerad)
Postat

Dimmu Borgir - Vredesbyrd kan kanske vara den absolut bÀsta lÄten alla kategorier. Synd bara att den Àr pÄ norska. HAHA

Annars sÄ Àr ju Nifelheim roliga att lyssna pÄ, sÄ lÀnge man har lite humor.

Saikano (oregistrerad)
Postat

Brukade lyssna en hel del pÄ black metal förr och dÄ blev det mest:

Graveland - bÀsta lÄten med dom "sons of fire and steel"

Judas Iscariot

Sorhin

Saikano (oregistrerad)
Postat
NÄn som hört Ondskum? Det kallar jag riktig black metal.

Ja dom har jag hört en del utav... det var ett jÀvligt bra band faktist... tror faktist att du hade ett finger med i spelet ;D

"Jultomtens halvbror jasooooooon!!!! Bodde i ett slott av ruttet kött!"

Kommer aldrig att glömma den biten 😄

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

lÀste igenom nÄgra closeup frÄn 98-99 och fascinerades över hur sorgliga outfits som verkar ha drabbat de flesta inom genren.

NÄgon hÀr som tycker corpsepaint Àr coolt, pÄ riktigt?

dimmu.jpg

marduk.jpg

dimmu och marduk, för övrigt.

Postat (redigerat)
NÄgon hÀr som tycker corpsepaint Àr coolt, pÄ riktigt?

Den som inte, Ätminstone, burit svart kajalpenna , nÄgon period under tonÄren , Àr mesiga popoffer (Och Àr fortfarande) enligt min mening :rolleyes:

Redigerat av Kill All Autotuner
Postat

tre mÀsterverk enligt mig:

covenant - in times before the light

war - total war

marduk - panzer division marduk

---

och angĂ„ende corpsepaint sĂ„ Ă€r det lika tufft som hank von helvete i turbonegro Ă€r snygg 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.