Jump to content
Annons

NEEEJ DET KAN INTE VARA SANT! HJÄLP!


Barden

Recommended Posts

Det står :

"An error occured while reading the FLP file.

Or some plugins caused an error while opening."

Är helt knäckt, har nästan en bula i halsen. 10 timmars arbete åt pipsvängen känns det som.

Ingen som har nån ide vad ja kan göra?... snälla?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Usch va irriterande... har prövat allt nu (tror ja). Backup filen i trash mappen var använd. Systemrestore avstängd. Provat annat FL studio. Kört ett diagnostic program på filen.

Filen innehåller fortfarande 126kb, alltså innehållet finns fortfarande kvar, fl studio värkar bara inte kunna öppna den helt plötsligt :S.

Finns det ingen som har den minsta lilla ide att skänka bort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kollat efter virus på datorn, om inte programmet kan öppna filen kan det bero på att den blivit korrupt (flp-filen alltså), vilket är rätt vanligt om man har virus (eller nåt fel på hårddisken).

Kan tyvärr inte komma på nåt annat som skulle kunna vara fel, jag har inte stött på det där själv. Det vanligaste felet för mig är att den gnäller på dll-filer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa plugins kan strula till det rejält i FL. Använde du Absynth eller något?

Det är just det jag är fundersam om.

Dessa Plugins är använda:

Linplug Albino

Waves Goldbundle

AKAIS's quadcomp

Native Instruments Reverb

Det var ju när jag skulle spara filen efter att ha tweakat loss på albinon som felet uppstod.

Finns det inget man kan göra isf?

Eftersom den säger att : "Or some plugins caused an error while opening"

Obs. Filen funkar inte på någonannans FL studio heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova installera en äldre/nyare verision av FL, eller avinstallera albinogrejen

så får du bara ett plugin missing meddelande förhoppningsvis

Jag trro inte det går, eftersom jag har provat det på en annans fl studio. (som inte har något utav pluginsen ovan)

Men jag tror faktiskt felet uppstod när jag skulle stereo bredda med waves S1 shuffler.. jag tror den är boven!

Om felet inte skulle gå att lösa skulle jag be folk vara uppmärksamma på just det pluginet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Exakt det här problemet har jag varit med om... Sjukt irreterande.. Det orsakades när jag öppnade ett projekt och albino laddades samtidigt som jag tabbade ur programmet.. då frös datorn sig i några sekunder sen kom exakt den rutan upp.. Sen efter det så har samma ruta ploppat upp varje gång jag öppnat det projektet. Försökte desperat fixa de men gav upp efter några timmar... Så tänk på de.. när ni öppnar era projekt låt de ladda klart och gör inga plötsliga rörelser.. 🙂 ..

...Lunatik-

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
awt (oregistrerad)

Haha, just det här suger som fan.

Det har hänt mig en enda gång och jag har varit duktigt paranoid sedan dess.

Jag gjorde ett soundtrack till en pjäs i vintras, 2 dagar före första föreställningen hände detta med en låt som skulle ta upp en hel scen, screwd eller vad.

Som tur var hade jag en tidigare version sparad sen innan, jag lyckades dock aldrig återskapa den biten jag gjorde efter och fick helt enkelt improvisera fram något annat som också dög, men vad jag minns nu så var jag skit nöjd med just det som fuckade sig.

Ett väldigt jobbigt problem, man har ju värkligen anledning att vara paranoid när man jobbar med viktigare projekt i FL nu, ctrl+s helda tiden och emellan åt spara som ny version, jag har även börjat stänga ner de mer krävande effekterna innan jag sparar för dagen så att det inte CP'ar sig när man ska ladda upp projektet igen.

Jag tycker synd om dig, aldrig kul att gå miste om mycket arbete.. vänta bara tills din hårddisk får mega virus och du måste formatera skiten =) det kunde ju faktist ha varit värre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, hade prövat filen på ett nyblåst FL på en annan dator. Får man filen att en gång krasha så blir den helt korrupt och kan inte sparas över eller läsas från.

Men tänk bara på att så fort det står " can't save " så ska ni INTE öppna annat project, utan leta upp "backup.flp" så löser sig problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

kasman (oregistrerad)

ja leta upp pluginsen i FL mappen och flytta dom till en tillfällig map och starta.

Den klagar nog på plugin men den kanske startar.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag har stött på det här problemet jag med, jag tror det är 2 gånger tidigare. Det var dock väldigt länge sedan och kommer inte riktigt ihåg hur jag gick till väga för att åtgärda problemet. Har för mig att nu senaste gången var det så enkelt som att välja File->Open istället för dubbelklick på filen i fråga. Varför har jag ingen aning om. Har även varit med flera gånger om att FL bara stängts ner helt plötsligt, därför kör ajg ctrl+s 2-3 gånger i minuten nu för tiden 😉

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok this as happened to me before as well and honestly even after uninstalling the FL and reinstalling it didnt help, so i lost the file.

But it has worked with some other files of mine.

I advice u to scan ur FL program folder for Virus and also do a full disk defrag followed by a Scandisk, then try it again....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

hmm..

jag vet inte om skaparna av fl kan göra något.

De kan säkert men det kräver kanske en viss summa 😆

skicka filen till någon som är programerare kan ochså funka...

Och för guds skull gör säkerhets kopior,På mitt senaste projekt gjorde jag minst 10 st

och så kom jag på att jag ochså haft detta felet...

jag löste det genom att installera om windows 98 till xp

De nyare fl fungerar inte tilläldre operativ system som sagt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
hmm..

jag vet inte om skaparna av fl kan göra något.

De kan säkert men det kräver kanske en viss summa 😐

skicka filen till någon som är programerare kan ochså funka...

Och för guds skull gör säkerhets kopior,På mitt senaste projekt gjorde jag minst 10 st

och så kom jag på att jag ochså haft detta felet...

jag löste det genom att installera om windows 98 till xp

De nyare fl fungerar inte tilläldre operativ system som sagt

detta felet har många haf, beror oftast inte på vilket operativsystem man använder. det kan bero på fler olika faktorer, använt för mycket wrapper, slicer etc etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...