Jump to content
Annons

Innan jag köper


JustinCase

Recommended Posts

Jag ska eventuellt köpa Logic Studio 8 av en kille (egentligen är det Logic express 7 med uppgradering till åttan), och jag undrar vad man ska tänka på i ett sånt läge? Vad ska man kontrollera att det finns med osv.

Fråga nummer två är om det blir krångligare att uppgradera till Logic Studio 9 sen, och vad Apple kräver från mig för att "bevisa" att att jag äger en tidigare version. Har aldrig uppgraderat på det sättet, så jag vet absolut ingenting!

Tacksan för svar!

/Johan

Redigerat av JustinCase
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okej, då kan jag passa på att fråga direkt då om det är någon som vet om det går?

Möjligen var man kan vända sig med frågan för att få svar på enklaste sätt. Kollade lite på apples kontaktsidor och jag har inte någon vidare lust att ringa till Irland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska eventuellt köpa Logic Studio 8 av en kille (egentligen är det Logic express 7 med uppgradering till åttan), och jag undrar vad man ska tänka på i ett sånt läge? Vad ska man kontrollera att det finns med osv.

Fråga nummer två är om det blir krångligare att uppgradera till Logic Studio 9 sen, och vad Apple kräver från mig för att "bevisa" att att jag äger en tidigare version. Har aldrig uppgraderat på det sättet, så jag vet absolut ingenting!

Tacksan för svar!

/Johan

Från och med Logic 7 (Både Express och Pro) så används ingen XSKEY (USB hårdvarunyckel), vilket medför att programmet registreras till Apple (över nätet).

Detta kan ju teoretiskt leda till lite trassel med överföring av licens. Köp inte utan att kolla upp om det går!

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Men inte behöver du ringa irland, kolla på svenska hemsidan så står det nummer som debiteras till svensk taxa om det inte till och med är gratis. Visserligen så sitter dom väl på Irland men det gör ju inget. Jag köpte en dongel privat för Logic 6 på Ebay från Canada och från den har jag uppgraderat först till 7 och sen till 8.

Behöver du inte midi så har du ett mycket prisvärt alternativ i Mixbus, kostar bara ca 99 dollar med moms. Mixerdelen i det är en mjukvaruversion av en Harrison mixer och det låter bra, bättre än Logic tycker jag i alla fall. Vill man så kan man till och med ha båda igång samtidigt och koppla out på kanalerna i Logic till in i Mixbus dvs även få med midi från audioinstrument eller EZ drummer,AD etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen ska du ange serial som följer med i förpackningen. Eller så måste du varifiera med usb nyckeln från 7an vid installationen. Kanske både och? har själv gjort det men kommer inte ihåg exakt.

Kolla att usb nyckeln + serials och att samtliga installation cd's följer med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...