Jump to content
Annons

Ny här


Strommare

Recommended Posts

Hej!

Jag blev tipsad om detta forumet av en kurskamrat, så jag tänkte att det var väl lika bra att registrera mig. Alltid kan man väl lära sig nåt.

Jag har precis avslutat ett års ljudteknikerutbildning på OFO Mediateknik i Linköping, och tycker det där med ljud ruskigt kul - även om jag är ganska så nybörjare på det hela. Förvänta er frågor om allt möjligt från mig! 🙂

Utbildningen innehöll flera olika bitar ljud, då vi lärt oss båda radioljud och liveljud, tillika studioinspelning.

Jag tycker liveljud är skitkul, men det är nog studio som jag fastnat för lite extra.

Själv lyssnar jag på allt från enkel avskalad trubadur till fet stor progressivmetal arr. Är det bra gjort och utfört är det värt att lyssna på. Spelar själv gitar och bas, sjunger lite ibland och funderar som bäst på att lära mig piano och trummor på ett serisösare sätt.

Jag har ingen utrustning hemma, men har tillgång till ProTools 001 system, med Mackie 32-8-2, plus lite annan hårdvara på skolan. Med andra ord, det jag kan om inspelning handlar om ProTools.

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...