Jump to content
Annons

Addic59 - Metalgiftet fortsätter.


Skulle detta sälja?  

20 röster

  1. 1. Skulle detta sälja?

    • ja
      10
    • nej
      3
    • kanske
      3


Recommended Posts

Pos:

Ahh, gillar gillar! Tungt ljud i guran. Sköna riff. När man hör inledningsriffet vill man bara plocka upp guran o börja lira, HÖGT. Gillar partiet som börjar vid ca 34s skarpt.

Neg:

Partiet som börjar vid ca 17s in i låten där saknar jag något i bastrumman. Känns som där kunde varit lite mer tryck, saknas botten! Visst, trumbasen är ju väldigt torr i sitt ljud, men kanske för torr? Basen kanske behöver filas lite på också.

Tot:

Om du arbetar vidare med trummorna lite och basgågen så blir det här en höjdare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter jävligt trevligt det här!!

MEEEERRRR!!!!

Vad är det för trumsamplingar?

Saknar lite pukor däremot.

En idé skulle kunna vara att variera så att inte splashen gör det där slaget på trean hela tiden. Ett kort fill fram till trean från åttondelen innan kanske eller varierat med nåt längre fill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredde:

Tack för kreativa kommentarer. Blir helt till mig nu haha =).

Jag får ta och programmera om trummorna lite och fläska till kicken lite bättre och mer passande. Jo vid 17 sek så har jag gjort helt åt helvete fel känner jag åxå. Funderar på att slänga det partiet helt och hållet faktiskt.

Drummer:

Kul att du tycker om det =). Kan garantera att en mer färdig låt kommer upp på forumet inom kort. Sket i att progga pukorna pga lathet 😄 . Jag arbetar i Reason och slänger upp ett gäng pukor i varje reddrum och rattar varje puka var för sig. Och det är lite tråkigt när man har exztas och vill spela in istället för att programmera =).

Jag kör med Drumkit from hell (den lilla versionen). Splashen ska fixas så att den inte återkommer lika regelbundet.

Tackar =).

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har lyssnat på snutten en ca 10 gånger nu och jag tycker det låter klockrent. Dock så är det ju inte specielt musikaliskt utsmyckat men jag antar att det beror på att det är just en skiss...Så, väldigt tight just nu...bara att fortsätta på samma spår och göra färdigt låten. Ska bli intressant att höra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...