Jump to content
Annons

Rackmontera två st Line Audio 2MP?


Hisson

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett par Line Audio 2MP som jag vill rackmontera. Jag tittade lite närmare på dem igår och kunde inte hitta några bra skruvhål i höljet dessutom har dom en något underlig bredd som verkar ligga någonstanns mellan 1/2-rack och 1/3-rack.

Är det någon här på forumet som lyckats rackmontera 2MP'n? Att stoppa dem på en rackhylla funkar sådär då dom väger ganska lite, vilket gör att dom lätt glider runt.

Tacksam för alla tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)
Att stoppa dem på en rackhylla funkar sådär då dom väger ganska lite, vilket gör att dom lätt glider runt.

Tacksam för alla tips!

Gaffatejp! 😳😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Sälj dom och köp en 8MP... Visst, du får betala lite mellanskillnad men du får dubbelt så många kanaler (och rackformatet på köpet).

Jo, har övervägt det. Skulle ha köpt en sån från början men jag snålade och skaffade en 2MP för att höra hur den lät. Och sen blev det en till efter det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rackhylla, borra hål, fäst med buntband, funkar finfint! :rolleyes:

Tack för svar! Det blir nog en sån lösning.

Ett annat alternativ som jag funderat över är att sätta någon form av tving mellan preamparna som trycker ut dem mot kanterna av rackhyllan med gummivadderingar mellan preamp-vägg och preamp-tving. Har dock inte lyckats hitta nån sån form av tving som skulle passa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...