Jump to content
Annons

Underbar metronome-sampling


Martin

Recommended Posts

Annons
Jag brukar kasta ut mitt eget klick. Vassego!

Tydligt och vasst för den som har på sig lurarna, och ändå inget problem med läck från lurarna in i trummickarna.

Det var inte riktigt det jag sökte. Men tack ändå. Men det var helt okej.

Måste bara ha något som betonar varje ny takt med. Alltså två ljud, som i videon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte riktigt det jag sökte. Men tack ändå. Men det var helt okej.

Måste bara ha något som betonar varje ny takt med. Alltså två ljud, som i videon.

Ja det där är ju en underbart välljudande trummis för det första. Grymt sväng! Klicket i början är väl inte så märkvärdigt. Ändra bara tonen + accent på fyran i varje takt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det där är ju en underbart välljudande trummis för det första. Grymt sväng! Klicket i början är väl inte så märkvärdigt. Ändra bara tonen + accent på fyran i varje takt.

Ja. Han är grym. Hans sväng får en att flyga ut genom fönstret och tillbaka.. 😎

Men öh, vadå "inte så märkvärdigt"? Menar du att jag ska försöka göra ett likadant? Jag kan inte så mycket om synthar...

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Han är grym. Hans sväng får en att flyga ut genom fönstret och tillbaka.. 😎

Men öh, vadå "inte så märkvärdigt"? Menar du att jag ska försöka göra ett likadant? Jag kan inte så mycket om synthar...

Inte jag heller. Men går inte tonerna att ändras på klicket...eller iaf volymen? Brukar ju vara två oilka ljud och därigenom kan du skapa olika accenter. Du ska försöka spela runt omkring och ha det som stöd. Låter så i videon...om du tänker att du fortfarande "hör" klicket där abe kommer in så förstår du kanske hur jag menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du klickar på tempot samtidigt som du håller nere CTRL (om du är på PC) så får du upp lite inställningar om metronomen. Där kan du ändra pitch och volym på ljudet som finns, eller ladda in egna och pitcha som du vill! Separata inställningar för klicket som markerar nya takt och "underklicken" finns!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...