Jump to content
Annons

Grim Fandango


philmeizter

Recommended Posts

Grim Fandango, Day Of The Tentacle, och Full Throttle. :rolleyes:

3 namn som kanske inte säger någon här speciellt mycket, men till mig skriker det bara "NOSTALGITRIPP!!!" om. Kan nog vara 3 av världens roligaste spel och kommer nog vara det i resten av mitt liv. Varje gång jag spelar dem kan jag inte sluta förns jag har klarat ut dem. Så bra som jag kan spelen i sömnen måste jag ändå spela lite halvdum för att veta vad jag ska göra eftersom spelen har sån jävla charm! Inte många jag har sprungit på i mina "speldagar" som har hört talas om dem här spelen så det vore sjukt kul om någon här hade hört talas om dem så man inte är den ända i Sverige som lirat dem! 😛

Ville bara tipsa om dem och jag hoppas verkligen någon tar sig i akt och fixar spelen! Sjukt värt!

Självklart ska man ju inte glömma Monkey Island spelen, också helt brutalt bra! 🙂

Grim Fandango Trailer

Full Throttle Trailer

Day Of The Tentacle Trailer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Grim Fandango, Day Of The Tentacle, och Full Throttle. :rolleyes:

3 namn som kanske inte säger någon här speciellt mycket, men till mig skriker det bara "NOSTALGITRIPP!!!" om. Kan nog vara 3 av världens roligaste spel och kommer nog vara det i resten av mitt liv. Varje gång jag spelar dem kan jag inte sluta förns jag har klarat ut dem. Så bra som jag kan spelen i sömnen måste jag ändå spela lite halvdum för att veta vad jag ska göra eftersom spelen har sån jävla charm! Inte många jag har sprungit på i mina "speldagar" som har hört talas om dem här spelen så det vore sjukt kul om någon här hade hört talas om dem så man inte är den ända i Sverige som lirat dem! 😛

Ville bara tipsa om dem och jag hoppas verkligen någon tar sig i akt och fixar spelen! Sjukt värt!

Självklart ska man ju inte glömma Monkey Island spelen, också helt brutalt bra! 🙂

Grim Fandango Trailer

Full Throttle Trailer

Day Of The Tentacle Trailer

Alla som haft en Atari 1040st/520st har nog stött på dessa gamla spel. Mitt första spel till Atarin var det legendariska Leasure Suit Larry. På den tiden fanns det inga ljudkort till PCn så det var Atari eller Amigan som regerade.

Själv tycker jag att Indiana Jones Atlantis adventure var en höjdare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grim Fandango, Full Throttle och Monkey Island-spelen är några av världens bästa spel, och kommer så alltid förbli! Det görs fortfarande bra äventyrsspel men dom kommer inte ofta och dom är inte direkt kommersiellt stora som dessa spel ändå var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som haft en Atari 1040st/520st har nog stött på dessa gamla spel. Mitt första spel till Atarin var det legendariska Leasure Suit Larry. På den tiden fanns det inga ljudkort till PCn så det var Atari eller Amigan som regerade.

Själv tycker jag att Indiana Jones Atlantis adventure var en höjdare.

Åhfan Leisure Suit Larry! Det har jag tyvärr glömt!!!Hhur kan man göra det? Så jävla peppad jag blev på att fixa det på en gång! Indiana Jones har jag tyvärr aldrig provat, något du tycker man ska prova på? 🙂

Grim Fandango, Full Throttle och Monkey Island-spelen är några av världens bästa spel, och kommer så alltid förbli! Det görs fortfarande bra äventyrsspel men dom kommer inte ofta och dom är inte direkt kommersiellt stora som dessa spel ändå var.

JAAA! Herregud vad glad jag blir att någon äntligen är som mig! 🙂 "Ändå var?" ÄR säger jag utan tvekan, jag tror aldrig jag kommer hitta ett spel som kommer brinna lika hos mig som dem spelen! Give us back the GrimE & SCUMM engines!!!

BTW, jag hittade ett "nytt" spel. Aldrig hört talas om det förr iaf. "The Dig" heter det, också ett spel från SCUMM motorn!

Checka

Och

🙂

Klippen är tagna från en "walkthrough" så titta inte allt för långt 🙂 men helvete vilket fett intro! Kolla på "walkthrough 2" också så får du se lite hur det ser ut, men som sagt. Titta inte för långt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser faktiskt inte ens kul ut. Jag menar dom har ju ändrat på nästan allt 😄 haha. Annars, har du spelat "Sam and Max: What's New Beelzebub?" ?

Fast det är faktiskt ganska kul; framförallt har de lyckats få till samma atmosfär tycker jag. Däremot är det en del som klagat på att pusslen är lite för enkla...

Angående Sam'n'Max så har jag spelat originalet och halva Season One. Ska ta tag i att spela andra halvan nu snart 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det är faktiskt ganska kul; framförallt har de lyckats få till samma atmosfär tycker jag. Däremot är det en del som klagat på att pusslen är lite för enkla...

Angående Sam'n'Max så har jag spelat originalet och halva Season One. Ska ta tag i att spela andra halvan nu snart 🙂

Jo, sålänge atmosfären är densamma kan jag nog gå med på det. Men jag gillar inte hans nya look haha. Det har blivit mer en Gaybrush:( Måste ta tag i mig själv känner jag och börja spela dom "nya" Sam n Max spelen, likaså Monkey Island!

EDIT:

Tales Of Monkey Island har jag ju självklart spelat! Men tyvärr inte hela! Måste lira det snart igen!🙂

mjo, men det var liksom lite mer coolt skägg, det nya är ju bara löjligt... och han behöver inget löjligt skägg för att vara löjlig 😎

evoguy.png

Jag föredrar absolut MI3-looken.

Word!!! Den absolut fetaste looken såklart! Att dom inte kunde hålla den hela tiden? Som tex nya Megaman 9 till xbox 360. Släpps i samma grafikmotor som dem första megaman spelen. Hur fett är inte det?

Redigerat av philmeizter
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, sålänge atmosfären är densamma kan jag nog gå med på det. Men jag gillar inte hans nya look haha. Det har blivit mer en Gaybrush:( Måste ta tag i mig själv känner jag och börja spela dom "nya" Sam n Max spelen, likaså Monkey Island!

EDIT:

Tales Of Monkey Island har jag ju självklart spelat! Men tyvärr inte hela! Måste lira det snart igen!🙂

Word!!! Den absolut fetaste looken såklart! Att dom inte kunde hålla den hela tiden? Som tex nya Megaman 9 till xbox 360. Släpps i samma grafikmotor som dem första megaman spelen. Hur fett är inte det?

Jag håller nog med. MI3 är överhuvudtaget ett väldigt väldesignat spel.. Kanske världens bästa spel enligt mig t.o.m. 😲

Ron Gilbert håller ju på med spelet "Deathspank" förresten.

http://www.deathspank.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...