Jump to content
Annons

Simon Andersson


Simon Andersson

Recommended Posts

Tjena.

Simon heter jag och lirar gitarr och bas i lite olika band. Varit rockstjärna på riktigt i Pain of Salvation och har varit coverhora i Time Machine.

Äh, kolla min hemsida för info, om du är intresserad. http://www.simonandersson.com/

Datorer:

Apple iMac 27" - 3.4 Quad Core i7, 16 gig ram, 2 gig grafik...

Apple MacBook Pro 13"

Leksaker:

Focusrite Liquid Saffire 56 ljudkort

Avid Eleven Rack processor

M-Audio Axiom Pro 49 midikeyboard/controller

Pro Tools 10 DAW

Adam A5X monitorer

Beyerdynamic DT250 lurar

Massa pluggar från Toontrack, Waves, Spectrasonics, Project Sam, NI osv...

Basar:

Epiphone Les Paul STD "The Vinnie" 4-str bas

Squier 5-str Jazzbas

Gitarrer:

Ibanez RG7321 7-str gura, moddad med bla Seymour Duncan och DiMarzio Blaze-mickar

Ibanez RGA8 8-str gura med DiMarzio D'activator

Fender Telecaster 6-str gura (Wilkinsonmickar)

Agile Intrepid Pro 825 8-str gura med EMG

Redigerat av Simon Andersson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Halloj och mycket välkommen!

Minns att jag såg pain of salvation som förband en gång och måste säga att jag gillade er extremt mycket (om jag inte minns fel, men det tror jag inte). Det va iaf förband till Dream Theater på Hovet i stockholm, kan det stämma?

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj och mycket välkommen!

Minns att jag såg pain of salvation som förband en gång och måste säga att jag gillade er extremt mycket (om jag inte minns fel, men det tror jag inte). Det va iaf förband till Dream Theater på Hovet i stockholm, kan det stämma?

MVH

Anders

Tackar!

Jupp, det stämmer att de var förband till DT. Men då var det Toffe som lirade bas, alltså före min tid i bandet. Jag var också där och kollade. De skötte sig exemplariskt 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar!

Jupp, det stämmer att de var förband till DT. Men då var det Toffe som lirade bas, alltså före min tid i bandet. Jag var också där och kollade. De skötte sig exemplariskt 😆

Ja det gjorde dom verkligen! Kommer ihåg att vi pratade lika mycket om dom som om DT efteråt.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det gjorde dom verkligen! Kommer ihåg att vi pratade lika mycket om dom som om DT efteråt.

MVH

Anders

Jag var också där! Var redan ett PS-fan då, men det är tyvärr enda gången jag sett PS också. Var det inte skitdåligt ljud när dom spelade? iaf där jag satt, hörde knappt sången minns jag bland annat. Men det var ett jädra röj 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var också där! Var redan ett PS-fan då, men det är tyvärr enda gången jag sett PS också. Var det inte skitdåligt ljud när dom spelade? iaf där jag satt, hörde knappt sången minns jag bland annat. Men det var ett jädra röj 😆

Det minns jag inte faktiskt. Minns bara att jag va mäkta imponerad. Visste inte vilka pain of salvation va innan dess.

Just det, minns att vi faktiskt sa (varför blev ljudet så mycket högre) när DT gick upp på scen. Men det är väll tyvärr ofta så att förband inte får ha samma volym som huvudbandet. Men det är OT 😛

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

...PoS har varit riktigt bra en gång i tiden, innan Daniel fick sitt "storhetsvansinne" och tappade känslan för att skriva musik 🙂

När fick Daniel "storhetsvansinne"?

Just det, minns att vi faktiskt sa (varför blev ljudet så mycket högre) när DT gick upp på scen. Men det är väll tyvärr ofta så att förband inte får ha samma volym som huvudbandet. Men det är OT 🙂

Inte så konstigt när Mike Portnoy alltid ska vara värst. Där kan vi snacka kille med "storhetsvansinne" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
Haha, ja... OK då ☺️

Proggmetal utan storhetsvansinne är ju som folkmusik utan folk.

Gillar PoS som fan. Är egentligen bara skivan BE som jag inte fattat riktigt.

Såg PoS i Borås under perfect Element turnén. Det var nog innan du kom med tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...