Jump to content
Annons

Cubasis VST 1.0 Uppgradering (win)


Apep

Recommended Posts

Hittade en gammal skiva av den och tänkte "Vad kul detta måste jag installera bara för nostaligins skull". Men till min besvikelse är winXP tydligen förnytt! Någon som vet om det finns någon möjlighet att uppgradera den här versionen, har inte hittat någon info alls, har ju betalat för programvaran en gång i tiden så någonstans i mitt inre så tycker jag att man borde kunna det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är alldeles för gammalt för att uppgradera från - men Cubasis kostade inte särskilt mycket när det fanns, så om det hade funnits en uppgradering så hade den nog ändå kostat i princip lika mycket som en retailversion av Cubase...

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubase 1? Det är ju en midisequencer!

Vänd på det och ställ frågan vad en 20 år gammal version av Cubase kan vara värd.

Finns inget angivet på Steinbergs hemsida om uppgraderingar från versioner äldre än SX1 (som idag är sju år gammalt). Då är rabatten ungefär 1000 SEK.

Vill du skaffa Cubase 5 för ett rabatterat pris är det nog bättre att leta efter en riktig nostalgiker på ebay som är beredd att betala en tusenlapp eller så för programmet.

Edit: Aha, Cubasis! Det är en annan femma. Som Claes skriver var det ett relativt billigt program på sin tid. Vill minnas att man kunde få det bunclat med vissa ljudkort. Jag tror knappast du kan få något för det.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren 🙂

Vad synd, det hade varit kul om det hade funkat. Att det skulle finnas en uppgradering för ett snart tio år gammlat program... ok var nog lite överoptimistisk 😄

Iofs så kan jag installera w98 vrituellt på samma sätt som jag kör win xp i linux. Idé idé.. Dags att leta efter win 98 skivan för nostalginskull och åteuppleva allt man inte har saknat med 98 🙂 ....

... ok, jag tror jag har för mkt fritid xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...