Jump to content
Annons

Antisnustråden.


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 84
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

  • 2 veckor senare...

Jag vet inte riktigt varför men jag slutade för lite styvt 3 veckor sedan. Riktigt j-a jobbigt... och det värsta är att jag har varit snusfri i två år tidigare, men suget försvann aldrig. Började snusa medvetet när jag insåg att jag var på väg att börja röka, efter lite feströkande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inte riktigt poängen med tobaksbruk...?

Jag tycker precis samma sak. När jag ser folk som röker eller snusar tänker jag bara, jaha, vad ska det vara bra för. Skadligt, äckligt och dyrt, och ingenting man saknar om man inte är fast i det redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kött är varken skadligt, äckligt eller dyrt, och det är dessutom rätt krångligt att se till att man får i sig allt man behöver om man inte äter det.

Veckans pris till dålig jämförelse går till Valle!

Jag tackar för priset, Bubbles!

Så, åter till apans uttalande: När jag ser folk som röker [eller varför inte: äter kött] eller snusar [eller varför inte: äter animaliska produkter] tänker jag bara, jaha, vad ska det vara bra för. Skadligt, äckligt och dyrt, och ingenting man saknar om man inte är fast i det redan.

Jag har en dotter som är vegetarian, och en som är vegan... förstår du, Bubbles, vart jag är på väg?

Link to comment
Dela på andra sajter

det är fortfarande en lika dålig jämförelse.

Klart att du tycker. Vad annars, efter att du wiseguy:at dig över hundratusentals människor (snusare) som skulle göra nästan vad som helst för att bli lika "rena och duktiga" som du.

Dessutom, att kött inte är skadligt, äckligt eller dyrt, är en naiv inställning som typiskt nog skulle kunna företrädas av just — dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en ju meningslös debatt. Visst, kött är inte världens bästa grej heller, men du får hålla med om att det fyller en funktion. Om man inte äter kött och inte ersätter det med nåt annat så får man problem. Om man inte röker eller snusar blir man av med problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en ju meningslös debatt. Visst, kött är inte världens bästa grej heller, men du får hålla med om att det fyller en funktion. Om man inte äter kött och inte ersätter det med nåt annat så får man problem. Om man inte röker eller snusar blir man av med problem.

Jag vill hålla kvar lite vid snus vs kött. Vilka "problem" finns med snusning, menar du? Begäret? Kicken? Ekonomin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Några tusen per år.

Nä, det gäller rökare. Sverige är det enda landet i världen som snusar, och vi ligger samtidigt i botten på statistiken över munhålecancer. Snus ger liksom inte cancer.

Däremot så ÄR snus egentligen bara blajjigt o dumt. Den enda effekten är ju att det är beroendeframkallande. Tyvärr är det fint o gott:)

***

Jämförelsen med kött är larvig, kött innehåller för bövelen livsviktigt protein. Livsviktigt betyder att vi dör om vi inte får i oss det. Bra grejer liksom. Det kan man inte säga om snus.

***

Hörde förövrigt en (sann?) skröna om nån finsk tjej på sverigebesök. Hon var förundrad över att ALLA svenska snubbar hade en genetisk missbildning - de var liksom skeva i käften. Sen fattade hon at de snusade...

Bengt

Nikotinist sen... skitlänge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...