Jump to content
Annons

PSP oldTimer

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat

För alla som gillar vintagepluggar finns det god anledning att ladda ned PSPs senaste kompressor.

PSP oldTimer is a vintage-style compressor designed for track and program compression and limiting. Our goal in developing this plug-in is to provide a simple compressor that offers an exceptionally musical sound while requiring a minimum of tweaking. This plug-in is not based on any specific hardware, rather it is inspired by vintage circuits and is designed to emulate some favorite characteristics of such compressors.

PSP oldTimer is so simple and so easy to use, that it's difficult to make it sound bad even at extreme settings!

This compressor offers soft and smooth compression in most applications, however it may slightly color the sound with its tube emulation on transients when heavily driven internally by high Compression values.

En 14 dagars demo gÄr att hÀmta pÄ http://www.pspaudioware.com/

Annons
Postat

Börjar inte marknaden för vintage-style kompressorer bli mÀttad nu ?

Åke

Postat
Börjar inte marknaden för vintage-style kompressorer bli mÀttad nu ?

Åke

Den kan aldrig bli mĂ€ttad!! 😕😄

DieHard (oregistrerad)
Postat

Som vad dÄ hade du hoppats istÀllet dÄ? Vadan denna besvikelse?

Postat (redigerat)
Som vad dÄ hade du hoppats istÀllet dÄ? Vadan denna besvikelse?

En distressor? 😉

Aldrig fel med "nya" pluggar det Àr bara trevligt. Bara det att jag (och det fÄr ju stÄ för mig sjÀlv) redan har en uppsjö av kompressorer, och denna verkar inte vara nÄgot speciellt, som tex The Rocket, eller La2-a, 1176. Vet inte vad den skulle tillföra min arsenal. Men vem vet, den kanske blir min nya "to go..."

Redigerat av Yllet
Postat
En distressor? 😼

🙂 Är inte Distressor ocksĂ„ en kompressor?

OT: AngÄende The Rocket, som Yllet nÀmnde, sÄ rekommenderar jag den Ä det varmaste till alla som inte riktigt kÀnner sig trygga med att [Nu Àr han dÀr igen! Nu Àr han dÀr igen!] gratis-pluggar skulle kunna vara lika bra som $$$-pluggar, men som Ä andra sidan vÀgrar betala för "mÀrke" och GUI. The Rocket Àr inspirerad av och Äterger karaktÀrerna frÄn t.ex. 1176, LA2A och 670, och kostar en tjugondel av t.ex. WAVES motsvarigheter. Och igen... det Àr bara sign. joachime och nÄgra fÄ till som "hör skillnaden".

Men nu var det alltsÄ, PSP oldTimer... Jag tycker den Àr ful!

Postat (redigerat)
😼 Är inte Distressor ocksĂ„ en kompressor?

Ja och nej, det Ă€r ju "flera" kompressorer i en... 🙂 En liten armĂ©kniv... Fast det Ă€r klart, om man redan har la2-a, fairchild och de andra stora, kanske man inte behöver den heller. Har aldrig fĂ„tt möjlighet att testa en i verkligheten

Redigerat av Yllet
Postat (redigerat)
😛 Är inte Distressor ocksĂ„ en kompressor?

OT: AngÄende The Rocket, som Yllet nÀmnde, sÄ rekommenderar jag den Ä det varmaste till alla som inte riktigt kÀnner sig trygga med att [Nu Àr han dÀr igen! Nu Àr han dÀr igen!] gratis-pluggar skulle kunna vara lika bra som $$$-pluggar, men som Ä andra sidan vÀgrar betala för "mÀrke" och GUI. The Rocket Àr inspirerad av och Äterger karaktÀrerna frÄn t.ex. 1176, LA2A och 670, och kostar en tjugondel av t.ex. WAVES motsvarigheter. Och igen... det Àr bara sign. joachime och nÄgra fÄ till som "hör skillnaden".

...och du glömmer nÀmna att det Àr DIN Äsikt att billiga eller gratis pluggar lÄter precis lika bra som dyra. Det Àr ingen allmÀn sanning att det verkligen Àr sÄ, utan bara din Äsikt.

Att det sedan det du pÄstÄr verkligen kan vara sant ibland, sÀger jag inget om men du gör samma fel som jag ibland har kritiserats för (trots att jag inte brukar framhÄlla det sÄ starkt som du gör hÀr och i vissa andra trÄdar) - och upphöjer din personliga Äsikt till "fakta", nÄgot som inte alls Àr bra.

Redigerat av Claes
DieHard (oregistrerad)
Postat

Du fÄr vÀnta tills UAD slÀpper sin version av den.

Postat
...och du glömmer nÀmna att det Àr DIN Äsikt att billiga eller gratis pluggar lÄter precis lika bra som dyra. Det Àr ingen allmÀn sanning att det verkligen Àr sÄ, utan bara din Äsikt.

Att det sedan det du pÄstÄr verkligen kan vara sant ibland, sÀger jag inget om men du gör samma fel som jag ibland har kritiserats för (trots att jag inte brukar framhÄlla det sÄ starkt som du gör hÀr och i vissa andra trÄdar) - och upphöjer din personliga Äsikt till "fakta", nÄgot som inte alls Àr bra.

You dont be bad to da masta! Valle izt da masta. Claus cant be bad to masta. Then masta must kill you. Like he killed me once... before he become my masta.

Edit:

NÀmen, var kom det dÀr ifrÄn? Det var ju inte alls vad jag skrev och nu ser det ju ut som jag Àr helt av Àmnet!

DieHard (oregistrerad)
Postat
The Rocket Àr inspirerad av och Äterger karaktÀrerna frÄn t.ex. 1176, LA2A och 670, och kostar en tjugondel av t.ex. WAVES motsvarigheter. Och igen... det Àr bara sign. joachime och nÄgra fÄ till som "hör skillnaden".

Ja det Àr mÀrkligt att vissa av oss kan höra skillnad pÄ kompressor och kompressor. MÄste vara fel pÄ mina öron som tycker att UADs Fairchild lÄter t ex mycket fetare Àn en gratiskompressor sÄsom reapers. :rolleyes: Att det inte stÀmmer vet Valle som aldrig har anvÀnt UAD.

Postat
Ja det Àr mÀrkligt att vissa av oss kan höra skillnad pÄ kompressor och kompressor. MÄste vara fel pÄ mina öron som tycker att UADs Fairchild lÄter t ex mycket fetare Àn en gratiskompressor sÄsom reapers. :rolleyes: Att det inte stÀmmer vet Valle som aldrig har anvÀnt UAD.

Som i min allra första trÄd i det dÀr kÀnsliga Àmnet sÄ hÄller jag UAD utanför (och det gjorde jag i inlÀgget ovan ocksÄ) eftersom UAD Àr delvis/förutsÀttningsvis Àven hÄrdvara, vilket förvanskar jÀmförelserna. Sedan fattar jag inte varför du tjatar om Reaper hela tiden... det finns andra kompressorer som jag tycker Àr bra.

Dessutom (till Claes), för ordningens skull, sÄ menar jag givetvis inte all ALLA gratis-kompressorer lÄter lika "bra" som $$$-dito.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Men snÀlla nÄn det Àr ju du som tjatar om Reaper hela tiden om nÄgon.

Postat
You dont be bad to da masta! Valle izt da masta. Claus cant be bad to masta. Then masta must kill you. Like he killed me once... before he become my masta.

Edit:

NÀmen, var kom det dÀr ifrÄn? Det var ju inte alls vad jag skrev och nu ser det ju ut som jag Àr helt av Àmnet!

:rolleyes:🙂😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.