Jump to content
Annons

Plugg till Van Halen


mellow

Recommended Posts

Annons

Inte gratis, men preset 1 (åtminstone i min version samt utan delay) i Native Instruments Pro 53 ger dig det ljudet. Om vi nu åsyftar samma ljud.

Finns demo här.

Edit: Friskrivning samt länk

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om det finns en plugg (helst gratis...)

Det där är en ganska vanlig vanlig "lead"... Så jag tog två av mina favoritsynthar Synth1 och SuperWave P8, och svepte igenom preset:en och stannade helt enkelt när jag hittade något liknande. Med lite småjusteringar här och där (stänga av delayer etc), så får du in det. Utgå från:

  • P8-preset: "ADSR Sync"
  • Synth1 preset: "Solo Lead"

Tyvärr är ju båda dessa synthar gratis, så du får aldrig lika bra ljud som genom en kommersiell dito... *host* (bullshit) *host*

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är ju båda dessa synthar gratis, så du får aldrig lika bra ljud som genom en kommersiell dito... *host* (bullshit) *host*

😆 Test Ska testa ditt förslag. Har precis börjat mickla med här att spela in sina alster på sin pc. Har spelat in en låt, där det skulle sitta som en smäck med en tung syntslinga a' la Van Halen's "Why can't this be love".

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu testat dom pluggarna som du rekommenderade Valle, och dom är klockrena! Precis den typ av ljud som jag har letat efter. Tack! Men säg den lycka som varar 😉 ...Har nu lite problem med framförallt knaster...Kommer att starta en tråd om detta. Det gäller Cubase, ASIO, UX1 mm. Fortsättning följer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...