Jump to content
Annons

137 röster

1. 1. Vilken/vilka stil(ar) spelar du?

• Pop
      23
    • Rock
      28
    • Metall
      26
    • Jass
      8
    • Klassisk
      2
    • HipHop
      0
    • Elektronsik (trance osv)
      30

Recommended Posts

Annons
Postat

Vad hÀnde med synth och noise ? Eller rÀknas det som electronic :rolleyes: ? LÀgger mitt pÄ electronic.

/leere

Postat

Electronic. Mest trance men annat Àr kul ibland.

Postat

Elektropop, sÄ jag försökte klicka i bÄde pop och elektroniskt... :rolleyes:

Tycker inte riktigt att synth kĂ€nns som en klockren subgenre till elektronikan (snarare tvĂ€rtom! 😛), men det fick vĂ€l bli elektronika iallafall...

Zeke Zement (oregistrerad)
Postat

Kan inte pÄstÄ att jag gör Trance överhuvudtaget, men i övrigt borde Electronic stÀmma.

Var hamnar Drum'n Bass?

Postat

Är vi metall/hĂ„rdrocksskallar helt under underrepresenterade?

Postat
Är vi metall/hĂ„rdrocksskallar helt under underrepresenterade?

Skulle bara tro att ni sover lite lĂ€ngre Ă€n oss andra.... 🙁

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

...och vi stenhÄrda poppare har inte gÄtt och lagt oss Àn..

Postat

Ja, jag kan tÀnka mig att en hel del inte tycker de hittar "sin" genre hÀr. Jag tryckte pÄ "metal" fastÀn jag nog snarare hade velat kalla det jag hÄller pÄ med som "regressiv, progressív, pretentiös artrock utan den tekniska ekvilibrismen som verkar vara en förutsÀttning för att fÄ lira den j-a skitmusiken"-stilen!! :rolleyes:

Postat

Saknar nĂ„gra kategorier hĂ€r om vi nu ska kategorisera....! 😉

Men jag har alldeles för fÄ elgitarrmattor pÄ mina lÄtar för att pÄstÄ att jag lirar Rock.....

Jag svarade POP dÄ.

Det hade sĂ€kert Miio, Shakira, Britney, Drömhus, Justin Timmersjö och Nic and the Family ocksĂ„ gjort..... 🙁

Postat

Om man lirar lite av varje dÄ?

Pop/rock till exempel?

Vart hamnar soul och RnB dÄ?

Äh, jag kryssade i rock... 😉

Postat

Jag spelar progressiv instrumental vĂ€rldsmusik om det nu sĂ€ger nĂ„gon nĂ„got. 🙁

Jag brukar dock hamna pĂ„ olika sidospĂ„r sĂ„som drum nÂŽ bass jazz eller ibland lite rockig pop. 😉

I denna gallup fĂ„r jag nog dock sĂ€tta mig i hĂ„rdrockshörnan! 😛

Postat
"regressiv, progressív, pretentiös artrock utan den tekniska ekvilibrismen som verkar vara en förutsÀttning för att fÄ lira den j-a skitmusiken"-stilen!!

Det lĂ„ter spĂ€nnande! LĂ€gg upp en demolĂ„t vetja! 😉

Postat

Igentligen Àr min avsikt att skapa lite modern country pÄ svenska...med vidrigt sentimentala texter...

Fast det blir bara nĂ„n rolling stones/acdc bastard som kommer ut 😉

Postat
"regressiv, progressív, pretentiös artrock utan den tekniska ekvilibrismen som verkar vara en förutsÀttning för att fÄ lira den j-a skitmusiken"-stilen!!

Det lĂ„ter spĂ€nnande! LĂ€gg upp en demolĂ„t vetja! 😉

Jodu, Joachime, det skulle smaka det! Kolla in följande trÄd sÄ förstÄr Du vilka oöverstigliga(?) hinder som gör att jag vare sig lagt upp trumexempel eller hela lÄtar.

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=2&t=6368

Postat

Industrial rubber metal... eller hmm Àhh jag röstar pÄ metal fast det Àr lika mycket elektroniskt som syntar. Framför allt dist.....

Postat

Men? Är inte traditionell afrikansk musik med bland listorna?

Och det Ă€r knappast nĂ„nting som Ă€r i nĂ€rheten. 😠

Jaja, jag fĂ„r vĂ€ll rösta blankt i denna dĂ„. 😛

Postat

Men seriöst.... utgÄr ni ifrÄn en musikgenre nÀr ni gör ny musik? Hur kul Àr det? Blir man aldrig sugen pÄ att göra musik frÄn grunden, bygga rytmer/melodi frÄn alla möjliga hörn och kanter och bygga upp nÄt som man aldrig hört sjÀlv förut? Jag förstÄr inte hur man kan bestÀmma sig för en genre, mura in sin kreativitet... Hur fungerar det?

Postat
Men seriöst.... utgÄr ni ifrÄn en musikgenre nÀr ni gör ny musik? Hur kul Àr det? Blir man aldrig sugen pÄ att göra musik frÄn grunden, bygga rytmer/melodi frÄn alla möjliga hörn och kanter och bygga upp nÄt som man aldrig hört sjÀlv förut? Jag förstÄr inte hur man kan bestÀmma sig för en genre, mura in sin kreativitet... Hur fungerar det?

sÄ sant sÄ. Fast man har ju ÀndÄ en genre man gillar bÀst, och försöker jobba imot. SÄ e det iaf för mig

Postat

En frÄga :

Har hört frĂ„n flera hĂ„ll att elektronica Ă€r en familj. DÄr subgenrerna Ă€r allt frĂ„n hiphop till trance. StĂ€mmer det? Är nyfiken

Postat

Vad hĂ€nde med Flamenco??? Jag spelar iaf flamencogitarr men efter som jag har lirat mest jazz sĂ„ röstade jag pĂ„ det. 😄

`ta luego

Henrik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.