Jump to content
Annons

Vilken/vilka stil(ar) spelar du?


ThomasJ

  

137 röster

  1. 1. Vilken/vilka stil(ar) spelar du?

    • Pop
      23
    • Rock
      28
    • Metall
      26
    • Jass
      8
    • Klassisk
      2
    • HipHop
      0
    • Elektronsik (trance osv)
      30


Recommended Posts

Annons

Electronic. Mest trance men annat är kul ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag kan tänka mig att en hel del inte tycker de hittar "sin" genre här. Jag tryckte på "metal" fastän jag nog snarare hade velat kalla det jag håller på med som "regressiv, progressív, pretentiös artrock utan den tekniska ekvilibrismen som verkar vara en förutsättning för att få lira den j-a skitmusiken"-stilen!! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar några kategorier här om vi nu ska kategorisera....! 😉

Men jag har alldeles för få elgitarrmattor på mina låtar för att påstå att jag lirar Rock.....

Jag svarade POP då.

Det hade säkert Miio, Shakira, Britney, Drömhus, Justin Timmersjö och Nic and the Family också gjort..... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar progressiv instrumental världsmusik om det nu säger någon något. 🙁

Jag brukar dock hamna på olika sidospår såsom drum n´ bass jazz eller ibland lite rockig pop. 😉

I denna gallup får jag nog dock sätta mig i hårdrockshörnan! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

"regressiv, progressív, pretentiös artrock utan den tekniska ekvilibrismen som verkar vara en förutsättning för att få lira den j-a skitmusiken"-stilen!!

Det låter spännande! Lägg upp en demolåt vetja! 😉

Jodu, Joachime, det skulle smaka det! Kolla in följande tråd så förstår Du vilka oöverstigliga(?) hinder som gör att jag vare sig lagt upp trumexempel eller hela låtar.

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=2&t=6368

Link to comment
Dela på andra sajter

Men seriöst.... utgår ni ifrån en musikgenre när ni gör ny musik? Hur kul är det? Blir man aldrig sugen på att göra musik från grunden, bygga rytmer/melodi från alla möjliga hörn och kanter och bygga upp nåt som man aldrig hört själv förut? Jag förstår inte hur man kan bestämma sig för en genre, mura in sin kreativitet... Hur fungerar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men seriöst.... utgår ni ifrån en musikgenre när ni gör ny musik? Hur kul är det? Blir man aldrig sugen på att göra musik från grunden, bygga rytmer/melodi från alla möjliga hörn och kanter och bygga upp nåt som man aldrig hört själv förut? Jag förstår inte hur man kan bestämma sig för en genre, mura in sin kreativitet... Hur fungerar det?

så sant så. Fast man har ju ändå en genre man gillar bäst, och försöker jobba imot. Så e det iaf för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...