Jump to content
Annons

Vilken/vilka stil(ar) spelar du?


ThomasJ

  

137 röster

  1. 1. Vilken/vilka stil(ar) spelar du?

    • Pop
      23
    • Rock
      28
    • Metall
      26
    • Jass
      8
    • Klassisk
      2
    • HipHop
      0
    • Elektronsik (trance osv)
      30


Recommended Posts

Annons
En fråga :

Har hört från flera håll att elektronica är en familj. DÄr subgenrerna är allt från hiphop till trance. Stämmer det? Är nyfiken

beror vem du frågar.. men enligt mig stämmer det , dock utgår hiphop då det inehåller sång/rap

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite oschysst att du frågar vilka (!) stilar jag spelar, och sedan får jag bara välja ett av svarsalternativen.

Jag kan inte välja enbart en av stilarna så jag lägger hellre ner min röst. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Men seriöst.... utgår ni ifrån en musikgenre när ni gör ny musik? Hur kul är det? Blir man aldrig sugen på att göra musik från grunden, bygga rytmer/melodi från alla möjliga hörn och kanter och bygga upp nåt som man aldrig hört själv förut? Jag förstår inte hur man kan bestämma sig för en genre, mura in sin kreativitet... Hur fungerar det?

Jag förstår hur Du menar, Uniborchen! Dock är det väl så att man kankse föredrager vissa genrer framför andra. Vissa genrer upplever jag som ganska snäva vad gäller "hur det ska låta" medans andra är betydligt vidare. Sen har det nog också att göra med talang. Den lilla talang jag har och det sättet jag förhåller mig till musik på gör att jag låter på ett visst sätt. Med detta menar jag på intet sätt att jag skulle ha ett "eget, unikt sound" men det låter kanske på ett visst sätt. Personligen känner jag mig INTE begränsad av någon genre. Det är nog min egen musikalitet och intelligens som sätter gränserna. Sen kan jag bli trött på mitt eget musikskapande mellan varven och då kan det vara kul att göra något helt annat än vad man är van att göra, bara för att bryta tristessen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Pop...fast jag e ju punk i själ å hjärta...😉

-Inte en enda hiphoppare?!!!

-dom dräller ju överallt annars...finns de inga sånna här?

(soundclick består ju till typ...många... procent av hiphop)

-electronica...vilken djungel för folk i min ålder...

-jag har HUR svårt som helst att urskilja när de`spelas House...eller om de nu e en disco-dänga... hänger INTE me`...

mvh/Hwagang

Link to comment
Dela på andra sajter

Igentligen är min avsikt att skapa lite modern country på svenska...med vidrigt sentimentala texter...

Fast det blir bara nån rolling stones/acdc bastard som kommer ut 😉

Har du nåt exempel, låter coolt tycker jag,...lägg upp e demo...får man höra 😳 .

Själv håller jag på med rock,pop,country...eller det som för stunden känns sköj.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

jaha.. elektroniskt får det bli då.. men trance? varför det exemplet..?

jag gör elektronisk dansmusik, iaf när det skall vara seriöst. och som en liten replik till unbornichen då... 🙂

QUOTE (unbornichen @ 21 December 2004, 23:13)

Men seriöst.... utgår ni ifrån en musikgenre när ni gör ny musik? Hur kul är det? Blir man aldrig sugen på att göra musik från grunden, bygga rytmer/melodi från alla möjliga hörn och kanter och bygga upp nåt som man aldrig hört själv förut? Jag förstår inte hur man kan bestämma sig för en genre, mura in sin kreativitet... Hur fungerar det?

Jag utgår inte från en speciell genre.. men jag vet vad jag vill göra för musik. vilken känsla jag vill uppnå, hur jag vill uppnå den.. och med vilka medel. Jag skiter i vilken/vilka genres som min musik placerar sig.. det är inte viktigt.. men nu är det dock så att den kommer likförbannat att placera sig i någon genre.. för vi människor kan tydligen inte låta bli att kategorisera allt. 😆

Jag upplever det som svårt att arbeta om jag inte har något mål.. typ.. 🙂

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag utgår inte från en speciell genre.. men jag vet vad jag vill göra för musik. vilken känsla jag vill uppnå, hur jag vill uppnå den.. och med vilka medel.

Men om du redan har gjort det du vill göra en gång, uppnåt den känslan, med rätt medel. Varför fortsätta då? Bara att snurra igång den ultimata låten man gjort...?

Link to comment
Dela på andra sajter

unbornichen Postat den 13 February 2005, 19:22

Men om du redan har gjort det du vill göra en gång, uppnåt den känslan, med rätt medel. Varför fortsätta då? Bara att snurra igång den ultimata låten man gjort...?

Ok.. jag vet vad jag vill uppnå.. men! det innebär ju inte att jag uppnått det? det är kanske inte ens möjligt.. sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna.😄 ..som ett exempel (obs! detta är ett löjligt exempel, inget mer, inte min högsta önskan eller så.. 😱 ) kanske man kan säga så här: jag vill uppnå total dominans inom dansmusiken i världen, det är mitt mål.. men jag har ju inte lyckats hittills.. å så länge jag inte lyckas så är det ju bara att kämpa på. men då den dagen kommer.. tja, då är det ju dags att göra nått nytt. tycker jag.😄

ingen låt är ju den andra.. (identisk) .. lik. musik är ju mer eller mindre alltid utvecklande så som jag ser det. Även om den har samma grundpelare eller syfte och så vidare.. när jag börjar med en ny låt så sitter jag ju inte och tänker "jaha, nu ska det komma där och det där därför att jag alltid gör så här.." det är ju en kreativ process där jag hela tiden försöker hitta nya vägar och sätt att skapa det jag vill.

jag är ledsen om jag inte riktigt kan formulera vad jag menar och inte menar.. men det är isf för att jag inte riktigt tänkt på det här tidigare.. jag har mest resonerat i banor som "jag vill göra musik. alltså gör jag det." jag tycker det tar bort essensen om man ska anlysera sönder allt.. 😄

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske man kan säga så här: jag vill uppnå total dominans inom dansmusiken i världen, det är mitt mål..

Det motiverar ju iof det mesta. Det är bara att fortsätta i samma mall, göra lite små justeringar, hoppas att det bryter ut och blir populärt...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...