Jump to content
Annons

Erfarenheter inför framtiden


hammagrella

Recommended Posts

Jag menar inte så...

Om t ex Dumb Dan skulle starta en tävling kanske han väljer att man ska göra en hip houselåt och målet är att få det mest perfekta sidechainade kompressorpumpet. Uppenbart att han skulle ha en hyffsat god chans att vinna då...

Achsoo..ja det är ju klart..typ som om du skulle vara lekledare och vi skulle göra en svängig Jazzlåt med enbart samplingar från ditt personliga bibliotek 😄

..eller nåt...men I got the point.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 102
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

captain nemo (oregistrerad)

Upp till vinnaren att avgöra nästa tävlings innehåll, men det lär ju vara OK med förslag och inspiration. Hade det varit tidigare hade svaret varit givet - en jullåt. Nu blir det svårare... En påsklåt kanske... Fågeldansen?

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Jag föreslår att i nästa tävling ska man göra en låt med hjälpa av bara två ackord som måste spelas oavbrutet genom hela låten. Och ändå måste man få låten att INTE låta enformig :rolleyes:

det var du som diggade new-age, va?

kan vi inte göra en festival där det enda instrumentet är valsång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var jag som diggade New age 😠

Valsång? knasboll 😎

Jag skulle önska att tävlingen gick igång nu i dagarna. Det är ju perfekt när dom flesta är lediga och det finns gott om tid för att musicera. Blir ju både fler bidrag och högre kvalité på bidragen.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Lediga...?

Jo du lycklige som är ledig. Själv är man inne i grottekvarnen... Tre dagar ledigt under hela jul-, nyår- och trettonhelgen, förutom de vanliga dagarna...

Men man kan ju hinna med lite ändå, För det blir väl ingen snö i alla fall...

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

en Microfestival..med kort bäst-före-datum . 🙂

En speedfestival? (inte knark altså) Det hela är över på en och en halv vecka? varav röstningen ges halva tiden 😄 Galet. Låter det vettigt? Eller mest dumt?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
en Microfestival..med kort bäst-före-datum . 🙂

En speedfestival? (inte knark altså) Det hela är över på en och en halv vecka? varav röstningen ges halva tiden 😉 Galet. Låter det vettigt? Eller mest dumt?

jätetebra idé.

lekledare neko?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan väl göra som i "fri skrivning" i plugget? Jöllan (=fröken=lekledaren) bestämmer typ 2-3 ämnen som man får välja mellan, sen är det bara att köra igång.

Skulle kunna se ut såhär - välj själv ämne:

Alternativ 1: En valfri låt med titeln "Apelsiner jag ägt och inte ätit upp"

Alternativ 2: En instrumental låt i tretakt som innehåller minst 5 akustiska ljud från köket

Alternativ 3: En speed-metal-låt som innehåller fakta om Kanada

Deltagaren får sen tala om vilken gren dom ställer upp i. Kanske man ska ha en maxgräns, högst 10 bidrag i varje. Om man är sen får man ställa upp i en annan gren. Blir det fullt deltagande kan man ju köra en semifinal per ämne och sen en slutfinal, ja inte fan vet jag, men håll med om att det var en rolig idé? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan väl göra som i "fri skrivning" i plugget? Jöllan (=fröken=lekledaren) bestämmer typ 2-3 ämnen som man får välja mellan, sen är det bara att köra igång.

Skulle kunna se ut såhär - välj själv ämne:

Alternativ 1: En valfri låt med titeln "Apelsiner jag ägt och inte ätit upp"

Alternativ 2: En instrumental låt i tretakt som innehåller minst 5 akustiska ljud från köket

Alternativ 3: En speed-metal-låt som innehåller fakta om Kanada

Deltagaren får sen tala om vilken gren dom ställer upp i. Kanske man ska ha en maxgräns, högst 10 bidrag i varje. Om man är sen får man ställa upp i en annan gren. Blir det fullt deltagande kan man ju köra en semifinal per ämne och sen en slutfinal, ja inte fan vet jag, men håll med om att det var en rolig idé?  😳

4. En a'capella där alla sångare har en golfboll i munnen

5. Valfri nationalsång inspelad baklänges med bara ukulele och mungiga

Jo det här är en bra idé ham. Sätt igång julafton och kräv resultat innan nyårsafton?! allt enligt speeeeed-konceptet?!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

om det är någon som känner en itch för att vara Jöllan så tycker jag ni ska hugga som en haj.

Speed-idén tycker jag är briljant. det behöver ju inte vara så seriöst eller ambitiöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

En speedfestival? (inte knark altså) Det hela är över på en och en halv vecka? varav röstningen ges halva tiden 😉 Galet. Låter det vettigt? Eller mest dumt?

jätetebra idé.

lekledare neko?

Lätt... 😄

Och man måste lämna in även om det inte är färdigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill ni att jag ska vara lekledare för en speedfestival? 😉

I mån av tid får jag i så fall svara. Skulle däremot kanske hinna ställa upp med ett bidrag. kanske... Ingen annan som vill ansvara?

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...