Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det stÄr still i huvudet pÄ mig. Och jag skriver frÄn mobilen.

Jag stÄr i affÀren och ska köpa ny dator. Det fÄr bli med Vista 64.

Jag som uppgraderade till Cubase 5 för nÄgra mÄnader sen undrar om Cubase 5 kommer i tvÄ versioner? Cubase 5 32 & Cubase 5 64 ?

Jag uppgraderade till Cubase 5 och undrar om jag kan vÀlja att installera 64 bitars versionen frÄn samma skiva?

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

CUbase 5 har samma licens för alla plattformar.

Postat

Tack för era snabba svar!

DĂ„ blir det en ny dator nu med 12gb minne! 🙂

Postat

Betalade du för Vista 64-bit bara nÄgra mÄnader innan Windows 7 slÀpps? Mitt val hade helt klart varit att dra ner 64-bits RC:n av Windows 7 (som funkar i nÄgot Är till) och sedan gÄtt direkt till Windows 7. Köpa Vista nu kÀnns lite som att köpa Windows ME nÀr man vet att XP skulle komma ut.

Postat

Jag kör Windows 7 i 64bit, med Cubase 5 32bit, har fÄtt för mig att det Àr bÀsta kombinationen. Datorn kan utnyttja hela ramminnet och alla pluggar har hitills fungerat felfritt.

Hade inne Cubase 64 i en halv dag men sen bytte jag, kommer inte ihÄg varför. Var nÄgot strul med en plugg har jag för mig.

Kör pÄ en i7 med 6gb ram.

Postat

exakt samma för mig som Zyan. Windows 7 samt cubase 5 32 bit. Alldeles för mÄnga pluggar som inte stödjer 64 bit för att det ska vara vettigt att byta i dagslÀget.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Nu sitter jag hÀr och har installerat alla mina pluggar.

Installerade 64bitars versionen av Cubase men fÄr nog gÄ tillbaka till 32bitars.

VSTBridge hÀnger sig stup i kvarten. Connection lost fÄr jag.

Är det nĂ„gon större skillnad mellan 64bit och 32bit nĂ€r det kommer till minne och sĂ„?

Jag har 8gb minne i burken nu, Windows 7 64bit installerat - AnvÀnder cubase minne pÄ ett "sÀmre" sÀtt om jag installerar 32bit versionen?

Postat

bumpar denna trÄden, skulle ocksÄ vilja ha svar pÄ exakt det Soundborn frÄgar om ovan:

"Är det nĂ„gon större skillnad mellan 64bit och 32bit nĂ€r det kommer till minne och sĂ„?

Jag har 8gb minne i burken nu, Windows 7 64bit installerat - AnvÀnder cubase minne pÄ ett "sÀmre" sÀtt om jag installerar 32bit versionen?"

Postat (redigerat)

Det dÀr med minneshanteringen hÀnger pÄ operativet, och det lÄter konstigt om Cubase skulle ha en minnesbegrÀnsning vid nÄgot specifikt vÀrde

AngÄende att köpa Vista nu sÄ brukar man fÄ en gratis uppdatering till Windows 7 nÀr det slÀpps.

jag tror t.o.m efter att ha lÀst lite om sjÀlva hanteringen av bakgrundstjÀnster och hur operativet anropar funktioner att det kan bli riktigt trevligt för audio... om det nu Àr sÄ bra som det lÄter.

Soundborn: Upplever du nÄgon direkt prestandaskillnad med det utökade minnet du har nu gentemot tidigare?

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.