Jump to content
Annons

Logic från eBay - problemfritt?!


Amis

Recommended Posts

Hi folks!

Tänker köpa logic genom eBay då svenska priser suger.

Logic Studio 8 - 2260 kr inkluderat post, pack och försäkring.

Logic Express 8 - 900 kr, också allt inkl.

Båda är oanvända, säljs genom företag och har 90 dagars garanti.

Frågan är om nån av er har fått sin(a) logic från eBay och eventuellt fått problem.

Undrar också om den korta garantin är ngt att oroa sig över.

Tänker köpa en av dem (förmodligen Studio) om 1-2 dagar så det hastar lite med svar...

Tack för besväret!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag handlade mitt Logic Studio från eBay i England, för att undvika eventuella extrakostnader för ett köp från USA.

Jag skrev en tråd om detta på Macforumet som du kan läsa igenom.

http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=72788

Funkade perfekt för mig, men se till att du köper av de som har många bra omdömen.

Gick igenom tråden, och vilken dramaturgi...tur du fick paketet till slut. Puh!

Jag litar inte på posten i Sverige. Har fått posten nallad mer än en gång.

Jag betalar också via PayPal så man är rätt säker + att firman hade bra feedback.

(Tror den hade 12 missnöjda kunder och över 1300 nöjda bara de senaste 12 månaderna.

Min Logic kommer också från UK. Med tullimport från US hade man fått betala dubbelt upp.

Så nu går jag i väntans stunder...

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

2260 ink alt det måste vara bästa klippet genom tiderna, blir väl ca halva priset mot om man köper av apple. Skriv hur det går för det verkar ju mycket intressant inför släppet av nya Logic. Garantin tror jag inte du behöver oroa dig över jag menar bara man registrerar programmet så borde ju den gälla ändå. Det som kan hända är väl att nån av skivorna inte funkar och dom kan man ju få ersatt av apple (förhoppningsvis gratis) eller fixa en kopia av nån polare, i övrigt ska det väl inte vara nåt problem. Får du hela lådan med manualer skivor och allt? Om det är så så är det ju ändå mer lustigt att priset är så bra iom att paketet väger en del så frakten måste ju kosta en del bara den.

Link to comment
Dela på andra sajter

2260 ink alt det måste vara bästa klippet genom tiderna, blir väl ca halva priset mot om man köper av apple.

Ja, Apple i Sverige vill ha 4700 spänn så det blir ju ett klipp. Men jämfört med priser i UK är det bara skapligt bra. Genom aktion kan man få den för 3 papp. Apple i UK tar ca 3500 spänn.

Skriv hur det går för det verkar ju mycket intressant inför släppet av nya Logic.

Har inte hört ett skvatt om att en ny Logic är på väg...?! Men har fått besked av UPS att pkt är på väg och att jag får den på måndag.

Får du hela lådan med manualer skivor och allt? Om det är så så är det ju ändå mer lustigt att priset är så bra iom att paketet väger en del så frakten måste ju kosta en del bara den.

Hade lite tur med priset. Jag bjöd på eBay på ett par Logic Express och förlorade på målsnöret hela tiden. Till slut var det en firma som

förbarmade sig över mig och gav mig det priset som tröst. Jag nappade direkt! Bara lite dyrare än Logic Express som jag ursprungligen tänkte köpa ☺️

Tror frakten annars kostar en 400-500 spänn för Studio 8. Jag rapporterar vidare när jag fått den. Men UPS kan man lita på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror frakten annars kostar en 400-500 spänn för Studio 8. Jag rapporterar vidare när jag fått den. Men UPS kan man lita på!

Det räcker inte ens. Jag minns att jag räknade lite på det och frakten gick på ca 970:-. Den där manualen väger en hel del!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick igenom tråden, och vilken dramaturgi...tur du fick paketet till slut. Puh!

Jag litar inte på posten i Sverige. Har fått posten nallad mer än en gång.

Jag betalar också via PayPal så man är rätt säker + att firman hade bra feedback.

(Tror den hade 12 missnöjda kunder och över 1300 nöjda bara de senaste 12 månaderna.

Min Logic kommer också från UK. Med tullimport från US hade man fått betala dubbelt upp.

Så nu går jag i väntans stunder...

HÄRLIGT! Hoppas att allt går vägen så du snart får njuta av ditt inköp. Återkom med uppdatering 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, glömde uppdatera. (Tog ca en vecka från ax till plock.)

Allt gick splendid! UPS-killen kom till dörren och levererade 5 kilogram studio.

Men jesses vilken tid det tog att ladda in klabbet, började 11.14 och slutade 16.46.

Och då passade jag skivbyten som en hök!

Nu ska jag bara beta igenom 2000 sidor manualer... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Grattis skoj att det funkade och extra häftigt att det kom till dörren, fan det blir ju runt halva priset mot vad jag gav för det när jag handlade av apple. Manualerna är ju guld men det viktiga är ju att komma igång och skapa så var inte rädd för genvägar (dvs fråga här) dom där tegelstenarna är inte speciellt pedagogiskt utformade. Själv kör jag nästan bara audio, det närmaste jag kommer midi är ez drummer och adiktive drums. Jag äger iofs en reason version typ 3 nånting men kan fan inget om det nästan 😄. Kul att det gick vägen och lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...