Jump to content
Annons

Vox AD50VT


Tranback

Recommended Posts

Tjena snart jul och överst på önsknings listan står en gitarr förstärkare och då är fråga nvad man ska ha, har frågat lite killar och många säger att Vox's nya AD50VT stärkare är ruggigt bra och prisvärd och när man kollar på den så verkar den ju riktigt bra, tyvär har jag inte haft tid å prov spela än men vad säger ni, e det nån som prövat den isf yttra gärna era komentarer här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjena snart jul och överst på önsknings listan står en gitarr förstärkare och då är fråga nvad man ska ha, har frågat lite killar och många säger att Vox's nya AD50VT stärkare är ruggigt bra och prisvärd och när man kollar på den så verkar den ju riktigt bra, tyvär har jag inte haft tid å prov spela än men vad säger ni, e det nån som prövat den isf yttra gärna era komentarer här.

Har en av Vox lite större digitala förstärkare (AD120VT) och det är helt klart en av de bästa förstärkarna jag någonsin prova, och definitivt den mest flexibla. Så förmodligen är AD50VT också rätt bra. Tror att dom bygger på samma förstärkarsimulering, men att AD50VT har lite färre förstärkare-modeller, effekter och lagringsmöjligheter än de lite större förstärkarna.

Ett tips i all välmening annars, fundera på om du verkligen behöver 50W-modellen? En sådan är nog i klenaste laget för att använda på repningar och spelningar, medans den å andra sidan är lite overkill för att ha att spela på hemma. Räcker förmodligen gott med 15-eller 30W-modellen. Dom har ju samma specar i övrigt vad jag vet, bara slutsteget (och högtalaren) som skiljer.

Det enda negativa med Vox-stärkarna är att högtalarsimuleringen (om du t ex vill lajna in stärkaren i datorn/PA) inte är så jättebra. Men å andra sidan är dom såpass billiga i förhållande till hur bra dom låter att man absolut har råd att köpa t ex en Hughes&Kettner Redbox eller Behringer Ultra-G (båda två är lineboxar med högtalarsimulering, och dessutom bra sådana).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...